autor: Szymon Liebert
Heroic World Bosses – lista potworów i porady
W Star Wars: The Old Republic można trafić na kilku wyjątkowo potężnych przeciwników – w świecie gry nazywamy ich „world bossami”. Postanowiliśmy zebrać informacje o bestiach czekających na zorganizowane grupy graczy. Prezentujemy też ogólne porady, jak walczyć z każdym z nich. Warto podjąć to wyzwanie, bo na śmiałków czekają wartościowe nagrody.
World Boss to specjalna kategoria przeciwników, którzy pojawiają się w konkretnych lokacjach i po zabiciu odradzają się dopiero po pewnym czasie (zwykle trwa to parę godzin). Pokonanie ich nie jest łatwe, więc nie polecamy podejmowania walki w pojedynkę. Najczęściej trzeba zebrać całą drużynę, aby mieć szanse w starciu z tego typu wrogami. Kilka uwag na początek:
- Znaczna większość walk z bossami tego typu wymaga zebrania kilkunastoosobowej drużyny postaci na wskazanych poziomach. Bohaterowie o znacznie wyższym levelu mogą jednak próbować zabić przeciwnika w pojedynkę (dotyczy to szczególnie world bossów o niższych poziomach).
- W większości walk z world bossami kompani z załogi są zupełnie bezużyteczni.
- Przedmioty podane w „Nagrody” mogą nie być wszystkimi obiektami wypadającymi z danego bossa – często jest ich bowiem bardzo dużo i sytuacja zmienia się wraz z kolejnymi patchami.
SD-0
Lokalizacja: Coruscant (X:2500, Y: 1000) – tylko Republika
Poziom: 18
Opis: Gigantyczny robot, który pojawia się w lokacji Old Galactic Market. W walce z nim warto się spieszyć, ponieważ boss przechodzi w trudniejszy tryb po 8 minutach starcia (wzrastają jego właściwości defensywne i ofensywne). To oznacza, że musimy zebrać drużynę zadającą sporo DPS (obrażeń na sekundę) oraz posiadającą najlepiej dwóch tanków. Tankowie są potrzebni ze względu na specyficzne ataki SD-0.
Jeden z ataków SD-0 jest narzucany na postacie graczy i zwiększa o 5% otrzymywane przez nie obrażenia. Problem polega na tym, że umiejętność nakłada się na siebie, więc z czasem dany tank może mieć kilka poziomów tego „debuffa”. W konsekwencji będzie bardzo trudno go leczyć. W tej sytuacji do akcji wkracza drugi tank, który odciąża główną postać.
Inną umiejętnością world bossa z Corusant jest Proximity Laser. Broń trafia dwa cele z drużyny (pojawiają się na nich celowniki) i po pewnym czasie zadaje obrażenia wszystkim osobom, które znajdują się w pobliżu „wybrańców”. Dwójka graczy może zminimalizować zagrożenie oddalając się od siebie – im większa odległość między namierzonymi postaciami, tym mniejsze obrażenia.
Boss atakuje też umiejętnością Ionized Stream, która zadaje spore obrażenia. W miarę możliwości należy ją przerywać.
Nagrody: Advanced Orange Resolution Crystal, Advanced Resolve Hilt 5, AI Relay Device, Droid-brain Implant, [Prototype] TD-03A Saboteur Armguards.
The First
Lokalizacja: Dromund Kaas (X: 220, Y:1600) – tylko Imperium
Poziom: 18
Opis: Potężna bestia czekająca na reprezentantów Imperium. Po paru minutach przeciwnik wchodzi w stan Enraged, w którym zadaje większe obrażenia. Wróg potrafi także narzucać stan „fear” na kompanów postaci, więc w walce nie skorzystamy z ich pomocy.
Bitwa z The First będzie trudna dla postaci o dedykowanym poziomie (w okolicach 18). Z tego względu trzeba postarać się o spore posiłki – pokonanie bossa będzie możliwe dopiero w kilkunastoosobowej grupie.
Nagrody: [Prototype] Introspection Boots, [Prototype] Introspection Bracers, [Prototype] UD-28 Motor, Advanced Commando Barrel 5, Advanced Force Wielder Armoring 5, Advanced Might Armoring 5, Advanced Orange Resolution Crystal, Advanced Reflex Armoring 5, Advanced Reflex Barrel 5, Advanced Resolve Hilt 5, Force Savant's Boots.
Subject Alpha
Lokalizacja: Taris (X:-450, Y:700) – tylko Republika
Poziom: 21
Opis: Humanoidalna bestia, która znajduje się w Brell Sediment, pośrodku wielkiego jeziora z zielonkawą cieczą. W walce z tym bossem standardowo potrzebujemy sporej grupy graczy.
Konieczna jest obecność dwóch tanków, ponieważ jedna z umiejętności przeciwnika wyrzuca cel w górę i wyłącza go z walki na pewien czas. W tym momencie do akcji musi wkroczyć drugorzędny tank i szybko skupić na sobie uwagę Subject Alpha.
Grupa musi uważać też na plagę, którą boss nakłada na pewne miejsca. Atak zadaje obrażenia i spowalnia.
Nagrody: Webbed Ammo Belt, [Prototype] Sensory Force D-Focus, Primal Coordination D-Motivator.
Grandfather
Lokalizacja: Balmorra (X: -1900, Y:1300) – tylko Imperium
Poziom: 22
Opis: Gigantyczna bestia, którą najczęściej spotkamy w płytkiej wodzie, nieopodal Vanguard Outpost. W walce z nią standardowo poradzą sobie tylko większe grupy graczy (lub bohaterowie na znacznie wyższych poziomach od sugerowanego). Grandfather musi zostać pokonany jak najszybciej, ponieważ po około 8 minutach wchodzi w tryb Enraged, w którym staje się niezwykle niebezpieczny.
Bestia jest trudna do pokonania, bo cechuje się dużą regeneracją życia i jest odporna na ataki dystansowe. Jednocześnie ciosy potwora trafiają każdą postać, która znajduje się przed nim (w bliskiej odległości).
W walce z bestią najlepiej trzymać się z jej boku – wyjątek stanowi tank, który musi skupiać na sobie uwagę wroga. W pewnych sytuacjach Grandfather może też zastosować atak obszarowy, raniący wszystkie postacie w bliskiej odległości (dookoła). Postacie leczące i zadające obrażenia z dystansu nie mogą więc stać za blisko potwora.
Boss ma buffa, który uniemożliwia wykorzystanie kompanów postaci w walce.
Nagrody: Primal Melee D-Power Generator, [Prototype] Sensory Resolve D-Relay, (Prototype) OG-31 Core, TD-03B Infiltrator Belt, [Prototype] Introspection Vestments.
Trapjaw
Lokalizacja: Tatooine (X: -1700, Y: -870)
Poziom: 30
Opis: Wielki potwór, którego można przyzwać w lokacji Dune Sea. Żeby rozpocząć walkę z przeciwnikiem, należy użyć przedmiotu Interesting-looking Skull leżącego pomiędzy zwłokami Jawów. Standardowo przed bitwą trzeba zebrać potężną grupę graczy.
Jak w przypadku wielu bossów, niezbędne jest wykorzystanie dwóch tanków. W tym przypadku jest tak dlatego, bo przeciwnik potrafi zadawać ogromne obrażenia, więc często będzie trzeba zmieniać aggro. Sporo roboty będą miały postacie leczące, których w drużynie powinno być kilka.
W walce warto zastosować standardowe ustawienie – tank stoi przy przeciwniku, a reszta drużyny trzyma się z daleka. Postacie nie powinny stać za blisko siebie, gdyż czasami wróg wybiera jednego z graczy i powoduje obrażenia obszarowe dookoła niego. Potwór może także użyć obszarowego ogłuszenia i wyeliminować z bitwy na jakiś czas paru bohaterów.
Nagrody: Advanced Reflex Barrel 11, [Prototype] TD-04A Informant Headgear, Advanced Force Wielder Armoring 11, Force Warden's D-Shield Generator, [Prototype] Stalker Robe, Imperious Insight D-Relay, [Prototype] Insensate Reflex D-Adaptor, [Prototype] Insensate Combat D-Device, [Prototype] Visionary Headgear, [Prototype] Battle Instructor Vest, [Prototype] Cerebral Battle Vestments, [Prototype] TD-04A Informant Boots, [Prototype] RE-95 Parts, [Prototype] BM-84 Motor.
Battledroid R4-GL
Lokalizacja: Nar Shadaa (X: 2000, Y: 2800)
Poziom: 32
Opis: Wielki droid bojowy znajdujący się w Network Security District (w strefie bonusowej związanej z paroma zadaniami). Po 8 minutach wchodzi w tryb Enraged i staje się trudniejszy. Jak zwykle na bitwę powinno stawić się kilkunastu graczy.
Podstawową taktyką w tej walce jest typowe wykorzystania tanka, który zbiera na siebie większość obrażeń. Ważne jest blokowanie umiejętności Repeater Cannon, gdyż może ona z łatwością roznieść nawet doświadczonego tanka. Przeciwnik stosuje też Incendiary Cannon – ten atak trafia w postacie nie będące tankiem.
Nagrody: Advanced Orange Resistance Crystal, [Prototype] Enshrouding Force Boots, Dominant Resolve D-System, Fidelity Field D-Power Generator, [Prototype] Agile Judgment Vest, [Prototype] TD-04B Spec Ops Boots, Advanced Resolve Armoring 12, Advanced Might Hilt 12.
Ulgo Siegebreaker
Lokalizacja: Alderaan (X: 300, Y: -230)
Poziom: 35
Opis: Robot czekający na duże grupy graczy pomiędzy lokacjami Glarus Valley i The Juran Mountains. Po 8 minutach wróg wchodzi w fazę Enraged i staje się silniejszy.
Przeciwnik może zostać pokonany z łatwością przez dużą grupę graczy. Dysponuje jednak paroma potężnymi atakami – jeden z nich wyrzuca kilka postaci w górę i zadaje olbrzymie obrażenia.
Nagrody: Advanced White Resistance Crystal, Supreme Combat D-Package, Supreme Skill D-Device, Advanced Orange Resistance Crystal, Synaptic Melee D-Power Generator, TH-15A Corpsman Legplates, [Prototype] Force Invoker Boots.
Rogue Cartel Warbot
Lokalizacja: Quesh (X: 300, Y: 200)
Poziom: 38
Opis: Robot bojowy pojawiający się na północ od Imperial Outpost. Jak zwykle trzeba na niego zebrać potężną grupę graczy. Po kilku minutach boss wchodzi w fazę Enraged i staje się mocniejszy.
Przeciwnik dysponuje kilkoma atakami – podstawowy z nich zadaje obrażenia typu melee, które przyjmie na siebie tank. Kolejna umiejętność pozwala przyczepić losowej osobie bomby, zadające umiarkowane obrażenia. Niebezpieczny jest atak błyskawicami – na ziemi pojawiają się znaczki wskazujące, gdzie trafią promienie. Żeby ich uniknąć trzeba więc pozostawać w ruchu i obserwować sytuację (zwykle boss tworzy pięć tego typu elektrycznych pułapek).
Nagrody: [Prototype] Synaptic Reaction D-Module, [Prototype] RD-15A Mercenary Chestguard, Force-imbued Handwraps, Gonk Circuitry Implant, Miracle Worker's Boots.
The Ancient One
Lokalizacja: Taris (X: -800, Y: -700)
Poziom: 38
Opis: Przeciwnik znajdujący się w lokacji Sinking City. Żeby go przywołać, trzeba kliknąć na ciało Mysterious Dead Jedi.
W walce The Ancient One przyzywa na pomoc mniejsze istoty, gdy jego życie spadnie o kolejne 10%. Grupa powinna skupić się na wyeliminowaniu mniejszych przeciwników, którzy mogą poważnie zaszkodzić całej akcji.
Wróg ma też czar obszarowy – falę uderzeniową, która przy okazji ogłusza postacie. Osoby potrafiące przerywać ataki powinny więc skupić się na uniemożliwieniu bossowi zastosowania tej umiejętności.
Nagrody: Advanced Deflecting Mod 15, [Prototype] Synaptic Might D-Device, [Prototype] Kinectic Deflector D-Shield Generator, [Prototype] Force Invoker Gloves, Harbinger Warrior's Gloves, Primal Skill D-Device.
Snowblind
Lokalizacja: Hoth (X: 400, Y: 1100)
Poziom: 44
Opis: Zmutowany whitefang, który czai się w heroicznej sekcji planety Hoth - Glacial Fissure. Przed walką warto wyczyścić więc okolicę z mniejszych wrogów. Po kilku minutach wróg wchodzi w tryb Enraged i jest znacznie trudniejszy – warto więc się pospieszyć.
Walka z bossem wygląda standardowo – tank zbiera na siebie większość obrażeń. Drużyna musi uważać na ataki obszarowe, które trafiają postacie znajdujące się z przodu przeciwnika. Przed wrogiem powinni znajdować się więc tylko bohaterowie tankujący. W pewnych sytuacjach boss potrafi zniknąć na chwilę i zastosować obrażenia obszarowe na całej okolicy – to pora, w której muszą wykazać się healerzy.
Nagrody: Prototype TH-16A Tech Body Armor, Advanced Orange Vitality Crystal, Advanced Skill Barrel 19.
Gargath
Lokalizacja: Hoth (X: -2200, Y: 500)
Poziom: 49
Opis: Gigantyczna i potężna bestia znajdująca się pomiędzy lokacjami Icefall Plains i Highmount Ridge (Gargath's Watch). W walce potrzeba jednego tanka, kilku healerów i parę osób zadających obrażenia.
Taktyka jest dość standardowa – tank skupia na sobie uwagę, healerzy leczą, a reszta zadaje obrażenia. Trzeba jednak uważać na specjale ataki Gargatha, w tym trzęsienia ziemi (obrażenia obszarowe) i spowolnienie nakładane na postacie walczące z dystansu.
Nagrody: Tech Savant's Leggins, Tri-plated Heavy Gauntlets, Triton Headgear, Schematic: Advanced Intrepidity Crystal.
The Primal Destroyer
Lokalizacja: Belsavis (X: -450, Y: -3450)
Poziom: 50
Opis: Rogata bestia znajdująca się na planecie Belsavis pośrodku jeziora. Do bitwy powinny stanąć drużyny składające się z tanka głównego i dodatkowego, 2-3 healerów oraz paru postaci zadających obrażenia.
W bitwie z przeciwnikiem należy stosować standardową taktykę – tank skupia na sobie uwagę wroga. Należy jednak uważać, bo Primal Destroyer przyzywa na pomoc inne postacie: Drooling Grubling, Primal Grubling oraz Unnatural Grubling. Zabicie któregoś z nich powoduje, że główny przeciwnik wchodzi w fazę Enraged.
Najlepszą taktyką jest więc odciągnięcie trzech mniejszych wrogów (czym powinien zająć się drugorzędny tank) od reszty drużyny – tym bardziej że część z nich zadaje obrażenia obszarowe i jest niebezpieczna. Pozostali uczestnicy walki powinni skupić się na atakowaniu głównego bossa i zignorować „dodatki”.
Nagrody: Schematic: Advanced Magenta Intrepidity Crystal, Schematic: Advanced Magenta Lethal Crystal, Schematic: Advanced Magenta Resonating Crystal,