Heroes & Castles 2 – kontynuacja hybrydy gry akcji i tower defense
Studio Foursaken Media zapowiedziało Heroes & Castles 2, czyli kontynuację wyśmienitej zeszłorocznej produkcji mobilnej, łączącej grę akcji z rozbudowanymi elementami strategicznymi.
Wydana na początku zeszłego roku gra Heroes & Castles pozostaje jedną z najlepszych hybryd zręcznościówki i strategii typu tower defense, jaką można znaleźć na urządzeniach mobilnych. Dlatego z dużą radością możemy poinformować, że studio Foursaken Media zapowiedziało kontynuację, która zatytułowana została po prostu Heroes & Castles 2.
Tak jak w pierwowzorze pokierujemy pojedynczym wojownikiem, na którego barki spadnie obowiązek obrony twierdzy przed oblężeniem armii potworów. Będziemy nim sterowali niczym w typowych grach akcji z kamerą umieszczona za plecami bohatera i otrzymamy możliwość wyprowadzania szeregu ataków specjalnych. Heros będzie nieśmiertelny i gdy padnie pod ciosami nieprzyjaciół, to po pewnym czasie odrodzi się w zamku. Jednocześnie całe to zręcznościowe siekanie przeciwników wzbogacone zostanie elementami strategicznymi. Będziemy gromadzili złoto i za nie wzmacniali obronę grodu, stawiając np. wyższe mury i naprawiając powstałe w nich wyrwy lub konstruując wieże łuczników. Ponadto możliwe będzie także szkolenie kilku typów jednostek, które następnie wyruszą na pole bitewne, aby wspierać nas w walce.
Nie zabraknie oczywiście zmian i ulepszeń. Znacznie zwiększona zostanie także skala bitew. Ponadto nie będziemy już ograniczeni tylko do obrony grodu. Zamiast tego przejdziemy także do ofensywy, podbijając terytoria wroga, budując na nich własne twierdze oraz oblegając te należące do rywali. Mocnemu rozbudowaniu ma ulec także system walki. Pojawią się nowe ciosy i masa dodatkowych typów uzbrojenia oraz ekwipunku. Rozszerzony zostanie również system rozwoju bohaterów oparty na drzewku umiejętności, które tym razem rozdzielać się będzie na trzy główne gałęzie dla każdej rasy/klas.
Patrząc po pierwszych screenach drastycznemu ulepszeniu ulegnie oprawa graficzna. Wszystkie modele mają więcej detali i pokryte są ostrzejszymi teksturami, ale największa różnice robi nowy silnik odpowiadający za dynamiczne oświetlenie. Nie będzie to miało jedynie znacznie wizualnego i zamiast tego pojawią się starcia w nocy, których przebieg ma mocno odbiegać od tych toczonych w dzień. Wprowadzona zostanie także zmieniająca się pogoda i ona również wpłynie na charakter potyczek.
Na razie nie znamy daty premiery gry, ale Foursaken Media ma w zwyczaju zapowiadać nowe tytuły dopiero gdy są już prawie gotowe, więc zapewne poczekamy maksymalnie kilka miesięcy. Produkcja na pewno ukaże się na iOS i wymagać ma minimum iPhone 5. Studio od pewnego czas coraz odważniej poczyna sobie także na Androidzie, więc najprawdopodobniej Heroes & Castles 2 zawita także na system firmy Google.