Hellenica - nadchodzi taktyczne RPG osadzone w starożytnej Grecji
Studio Dragonloft pracuje nad grą Hellenica. Jest to zmierzające na pecety taktyczne turowe RPG, którego akcja osadzona zostanie w steampunkowej wersji starożytnej Grecji.
Realia starożytnej Grecji są bardzo rzadko wykorzystywane przez deweloperów, dlatego każdą grę tego typu witamy ze sporym zainteresowaniem. Najnowszą jest taktyczne turowe RPG Hellenica autorstwa studia Dragonloft, które do historycznych klimatów dorzuci elementy steampunkowe. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety. Autorzy umieścili swoje dzieło na Greenlight, licząc, że głosy graczy zapewnią im dystrybucję w serwisie Steam.
Akcja gry osadzona zostanie w alternatywnej wersji starożytnej Grecji, gdzie bieg historii został zmieniony poprzez wynalezienie silników parowych i zapoczątkowaną przez nie rewolucję przemysłową. Gracz wcieli się w wojownika będącego wybrańcem bogini Artemidy, co zapewnia mu moc przeobrażania się w niedźwiedzia. Jednocześnie otrzyma sporą swobodę kształtowania swojej kariery. Będzie mógł m.in. pomóc Platonowi i Sokratesowi zaprowadzić porządek w Atenach, sprzymierzyć się z korzystającym z najnowszych zdobyczy techniki królem Sparty lub też stanąć po stronie perskiego księcia Cyrusa, próbującego zakończyć niewolę swoich rodaków.
Decyzje i działania gracza ukształtują cały przebieg fabuły. Dlatego w grę wbudowany zostanie system pozwalający nam przeżyć kilka wersji kariery bohatera. Zamiast rozpoczynać od zera, postać będzie cofała się do początku, zachowując część doświadczenia.
Pod względem mechanizmów rozgrywki Hellenica przypominać będzie japońskie taktyczne RPG-i - autorzy pełnymi garściami czerpią z takich klasycznych serii jak Final Fantasy Tactics czy Vandal Hearts. Zabawa skoncentruje się więc na toczeniu turowych bitew na ukazywanych z perspektywy izometrycznej trójwymiarowych mapach, na których walczyć będą jednostki reprezentowane przez dwuwymiarowe sprite’y.
Poza standardowymi atakami i umiejętnościami autorzy umożliwią nam także korzystanie z wielu innych manewrów robiących użytek z elementów otoczenia, takich jak odbijanie się od ścian, spychanie wrogów z wysokości, rzucanie przedmiotami i przeciwnikami czy wykorzystywanie obiektów jako osłon.
Jednocześnie twórcy obiecują rozbudowany system umiejętności, które mają ewoluować wraz z drużyną. Ma to sprawić, że żadne zdolności nie staną się z czasem bezużyteczne.