Hellblade trafi na PC i PS4 tego samego dnia
Studio Ninja Theory zaprzeczyło, jakoby ich nadchodzący projekt Hellblade miał być przez pewien czas tytułem ekskluzywnym na PlayStation 4. Gra trafi tego samego dnia tak na konsolę Sony, jak i na PC.
PC-towi gracze, którym brakowało ostatnimi czasy dobrych slasherów, mogą zacząć szykować się na premierę Hellblade. Studio Ninja Theory, odpowiadające za produkcję gry, w czerwcu zapowiedziało premierę swego najnowszego dzieła na 2016 rok. Można się jednak było obawiać, że skoro tytuł miał początkowo trafić wyłącznie na PlayStation 4, to przez pewien czas będzie dostępny wyłącznie na konsoli Sony. Deweloperzy rozwiali jednak te wątpliwości, informując na Twitterze, że premiera na PC oraz PS4 odbędzie się tego samego dnia. Niestety, dokładnej daty nadal nie podano.
Studio Ninja Theory twierdzi, że Hellblade to jedna z niewielu gier niezależnych, które mogą pochwalić się jakością godną tytułów AAA. Twórcy sfinansowali ten projekt w całości z własnej kieszeni, dzięki czemu nie muszą przejmować się rolą wydawcy w kształtowaniu swojego dzieła. Za to bardzo chętnie konsultują nowe pomysły z fanami – od sierpnia 2014 opublikowali 19 wpisów w blogu deweloperskim.
Zapowiedziany w 2014 roku Hellblade będzie kolejną szybką i bezkompromisową grą akcji od studia Ninja Theory, które ma już na swoim koncie solidne Heavenly Sword, świetne Enslaved: Odyssey to the West oraz bardzo udane DMC: Devil May Cry. Tym razem twórcy biorą na warsztat mitologię celtycką w jej najmroczniejszym wydaniu – główna bohaterka cierpi bowiem na zaburzenia psychiczne, będące efektem ataku Wikingów, które zmuszają ją do podjęcia wędrówki do piekła. Podczas tej podróży napotkamy oczywiście całe tłumy przeciwników, których protagonistka może wykańczać na bardzo widowiskowe sposoby, korzystając ze specjalnych umiejętności oraz kombinacji ciosów. Jako że Hellblade jest finansowany wyłącznie ze środków Ninja Theory, studio ma wolną rękę we wprowadzaniu wszelkich pomysłów, jakie uzna za stosowne. Biorąc pod uwagę doświadczenie deweloperów w tworzeniu gier z gatunku slasherów, powinno to wyjść projektowi na dobre.