autor: Piotr Spychala
Hearts of Iron II już w sklepach w Ameryce
Długo oczekiwana kontynuacja znanej gry Hearts of Iron dotarła wreszcie na półki sklepowe w USA. Jak twierdzi Fredrik Lindgren, szef departamentu sprzedaży i marketingu firmy Paradox Software: „Bardzo konkretna wizja drugiej części Hearts of Iron, w połączeniu z niesamowitym wsparciem ze strony graczy pozwoliła nam stworzyć doskonałą strategię”.
Długo oczekiwana kontynuacja znanej gry Hearts of Iron dotarła wreszcie na półki sklepowe w USA. Jak twierdzi Fredrik Lindgren, szef departamentu sprzedaży i marketingu firmy Paradox Software: „Bardzo konkretna wizja drugiej części Hearts of Iron, w połączeniu z niesamowitym wsparciem ze strony graczy pozwoliła nam stworzyć doskonałą strategię”.
Jak gra prezentuje się w stosunku do swej poprzedniczki? Lista zmian zaczyna się od interfejsu użytkownika: „Większość podstawowych elementów rozgrywki została nieco uproszczona, by zapewnić, zwłaszcza początkującym graczom płynniejszą rozgrywkę. Chcieliśmy sprawić by gra stała się łatwiejsza do kontrolowania, ale trudniejsza do opanowania w stopniu mistrzowskim”.
Gra oferuje 19 scenariuszy, 14,000 postaci (przywódcy, generałowie) oraz możliwość rozgrywek sieciowych w trybie kooperacji. Dla początkujących graczy przewidziano dokładny podręcznik, pozwalający w krótkim czasie opanować podstawy rozgrywki. Gra spotkała się z dobrym przyjęciem w serwisach takich jak PC Gamer czy IGN.
Ciekawostką jest fakt, że sprzedaż obu części Hearts of Iron została zakazana w Chinach. Zdaniem Chińskiego Ministerstwa Kultury, powodem jest rzekome „naginanie historii wymierzone w suwerenność oraz integralność terytorialną Chin”. Chyba widzieliśmy już poważniejsze argumenty przeciwko grom komputerowym...
Polskim wydawcą gry jest Cenega Poland, która zapowiada, że gra powinna ukazac się w sprzedaży w cenie 99 PLN w drugiej połowie stycznia.