Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 27 marca 2013, 23:12

autor: Piotr Doroń

Havok ujawnia Project Anarchy - nowy silnik graficzny dla platform mobilnych

Firma Havok ujawniła pierwsze szczegóły na temat Project Anarchy – nowego, trójwymiarowego silnika graficznego dedykowanego platformom mobilnym. W większości przypadków z technologii będzie można korzystać nieodpłatnie. Wiadomość ta z pewnością ucieszy twórców niezależnych, którzy zazwyczaj nie zawiadują zbyt okazałymi budżetami na produkcję swoich gier.

Firma Havok ujawniła pierwsze szczegóły na temat Project Anarchy – nowego, trójwymiarowego silnika graficznego dedykowanego platformom mobilnym. W większości przypadków z technologii będzie można korzystać nieodpłatnie. Wiadomość ta z pewnością ucieszy twórców niezależnych, którzy zazwyczaj nie zawiadują zbyt okazałymi budżetami na produkcję swoich gier.

Przedstawiciele firmy Havok, którym dane było ogłosić tę informację podczas Game Developers Conference, są przekonani, że deweloperzy gier mobilnych będą w stanie wykorzystać Project Anarchy w sposób „równie wspaniały, co projektanci wysokobudżetowych tytułów konsolowych i pecetowych, aplikujący w swoich dziełach pozostałe technologie Havok”.

W skład technologii Project Anarchy wchodzi autorski Vision Engine, topowe narzędzia Havok pozwalające nadzorować proces kreacji animacji, sztucznej inteligencji oraz fizyki, przykłady gier, a także różnego rodzaju samouczki, pomagające w opanowaniu podstaw pracy z nowym silnikiem graficznym firmy Havok. Jej przedstawiciele obiecują również szerokie wsparcie techniczne po premierze oraz prężnie działającą społeczność, wymieniającą się uwagami i pomysłami na wykorzystanie Project Anarchy.

Project Anarchy zostanie udostępnione jeszcze tej wiosny. Pewne jest również, że na najważniejszych platformach mobilnych (zapewne Android i iOS) z technologii będzie można korzystać za darmo, bez względu na to, jakim potencjałem i zasobami ludzkimi dysponuje deweloper.

Przypominamy, że technologie firmy Havok znaleźć można w większość wysokobudżetowych gier trafiających na rynek. Dzięki nim możliwe było wyprodukowanie takich tytułów jak Halo 4, Assassin's Creed III, Guild Wars 2, The Elder Scrolls V: Skyrim oraz Call of Duty: Black Ops II.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej