autor: Michał Kułakowski
Hard Reset: Redux – rozszerzona wersja polskiego FPS-a zmierza na konsole i pecety
Polskie studio deweloperskie Flying Wild Hog zapowiedziało grę Hard Reset: Redux, będącą rozszerzoną i poprawioną wersją cyberpunkowej strzelanki Hard Reset, która pierwotnie ukazała się w 2011 roku. Nowa produkcja zawierać będzie liczne ulepszenia i w niedługim czasie powinna trafić do posiadaczy konsol oraz komputerów PC.
Wydany w 2011 roku Hard Reset był strzelanką science-fiction, nawiązującą do klasycznych przedstawicieli gatunku z końca lat 90. Tytuł ukazał się jedynie na komputerach PC, zdobywając względnie dobre oceny graczy i recenzentów. Deweloperzy z polskiego studia Flying Wild Hog ogłosili właśnie, że postanowili wskrzesić produkcję i wydać jej rozszerzoną wersję, która ma wkrótce trafić na pecety oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Oficjalnym wydawcą tytułu została firma Gambitious Digital Entertainment.
Akcja Hard Reset: Redux rozgrywa się w ponurej przyszłości, w której resztki ludzkości schroniły się w mieście Bezoar, broniąc się przed atakami ze strony maszyn kontrolujących prawie całą planetę. Gracze wcielają się w żołnierza stojącego na straży ostatniego bastionu cywilizacji. Produkcja czerpie inspiracje z klasycznych cyberpunkowych powieści oraz kina science-fiction.
Nowa wersja tytułu nie zmieni drastycznie modelu zabawy, oferując dynamiczną i szybką rozgrywkę, a także szeroki i zróżnicowany wybór uzbrojenia. Twórcy obiecują jednak, że kampania dla pojedynczego gracza zostanie rozszerzona o wcześniej niewdziane elementy, takie jak nowe rodzaje przeciwników czy broni (w nasze ręce trafić ma np. cyber-katana). Poprawie ulegnie także kilkuletnia oprawa graficzna, która dostosowana zostanie do dzisiejszych standardów. Autorzy nie wspominają na razie nic o ewentualnym trybie multiplayer, którego zabrakło w oryginalnym Hard Reset.
Flying Wild Hog to polskie studio deweloperskie z oddziałami w Krakowie i Warszawie, które w 2009 roku założyli byli pracownicy People Can Fly, CD Projekt RED oraz City Interactive, mający na koncie udział w takich projektach jak Painkiller, Bulletstorm, Wiedźmin 2 czy Sniper: Ghost Warrior. Poza Hard Reset deweloper ma koncie także wydaną w 2013 roku grę Shadow Warrior, będącą remakiem klasyka gatunku z lat 90. Obecnie zespół pracuje nad drugą częscią tej serii, która powinna ukazać się w tym roku.