Halo 3 w trybie 720p tylko na papierze
Dla wielu graczy najsłabszym elementem gry Halo 3 jest jej oprawa graficzna. Do podobnego zdania po kilku godzinach rozgrywki doszedł jeden z użytkowników serwisu Beyond3D. Jego dociekliwość była jednak na tyle silna, że postanowił poszukać powodów takiego stanu rzeczy. Znalazł przynajmniej jeden.
Dla wielu graczy najsłabszym elementem gry Halo 3 jest jej oprawa graficzna. Do podobnego zdania po kilku godzinach rozgrywki doszedł jeden z użytkowników serwisu Beyond3D. Jego dociekliwość była jednak na tyle silna, że postanowił poszukać powodów takiego stanu rzeczy. Znalazł przynajmniej jeden.
Korzystając z dosyć chałupniczej metody (liczenie pikseli na wykonanej wcześniej fotografii obrazu prezentowanego na ekranie telewizora HD) ustalił, że Halo 3 jest renderowane w natywnej rozdzielczości 640p, a dopiero później upscalowane (podbijane) do 720p, uważanej za prawowity tryb HD. Wydawać by się mogło, że wybranego przez niego sposobu nie można traktować poważnie. Jak się jednak okazało, pomysłowy użytkownik Beyond3D miał rację.
Przedstawiciele Bungie, producenta Halo 3, potwierdzili bowiem rezultaty jego badań. „Halo 3 rzeczywiście działa w rozdzielczości 1152x640”, oznajmili za sprawą specjalnego oświadczenia opublikowanego na łamach oficjalnego serwisu Bungie. Nie omieszkali przy tym wytłumaczyć, dlaczego zdecydowano się na skorzystanie z niższej niż 720p rozdzielczości. Według nich różnica pomiędzy trybami nie była wielka (720p, to inaczej 1280x720 pikseli), mimo to pozwoliła programistom i grafikom na zastosowanie zaawansowanej technologii HDR oraz znacznie poprawionej widoczności, przy jednoczesnym utrzymaniu stałej ilości wyświetlanych klatek animacji.