Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lutego 2006, 07:15

Halo 2 na PC?

Redaktorzy serwisu WorthPlaying odkryli, że na stronie firmy Bungie pojawiły się nowe oferty pracy dla utalentowanych programistów, tworzących gry na PC. Nie byłoby w tym pewnie nic nadzwyczajnego, gdyby nie jeden zastanawiający wymóg dla przyszłych współpracowników, związany z konsolą Xbox.

Redaktorzy serwisu WorthPlaying odkryli, że na stronie firmy Bungie pojawiły się nowe oferty pracy dla utalentowanych programistów, tworzących gry na PC. Nie byłoby w tym pewnie nic nadzwyczajnego, gdyby nie jeden zastanawiający wymóg dla przyszłych współpracowników, związany z konsolą Xbox.

Halo 2 na PC? - ilustracja #1

Oprócz dobrej znajomości fachu, którego dotyczy oferta pracy oraz kilkuletniej praktyki, firma Bungie wymaga również wiedzy na temat narzędzi do projektowania gier na konsolę Xbox. Jeśliby przyjąć, że chodzi tu o konwersję programu z jednej platformy sprzętowej na drugą, to niemal natychmiast rodzi się interesujące pytanie: co chcą przenosić na PC twórcy cyklu Halo?

Wiemy od dłuższego czasu, że Bungie intensywnie pracuje nad nowym produktem, którego tytułu na razie nie ujawniono. Chyba nikt nie wierzy, że będzie to inna gra niż Halo 3, mogąca znacznie zwiększyć szansę konsoli Xbox 360 na światowy sukces i pozwolić na rywalizację Microsoftu z nadciągającą wielkimi krokami konkurencją ze strony firmy Sony (mowa oczywiście o PlayStation 3). Jest jednak mocno wątpliwe, aby to właśnie trzecia odsłona słynnego cyklu trafiła na PC, liczy się wszak ekskluzywność tego tytułu. Co więc pozostaje? Halo 2?

Halo 2 na PC? - ilustracja #2

Powyższe rozważania to oczywiście spekulacje – w tym temacie nic nie jest pewne. Nadzieje na konwersję Halo 2 jednak znacznie rosną i kto wie, może tym właśnie zajmą się poszukiwani pracownicy?

Dowiedz się więcej na temat Halo 2:

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej