H-Hour: World’s Elite – ruszył Kickstarter taktycznej strzelanki głównego projektanta SOCOM II
Na serwisie Kickstarter ruszyła zbiórka na taktyczną strzelankę H-Hour: World’s Elite autorstwa zespołu SOF Studios. Produkcją zarządza główny projektant dwóch pierwszych odsłon cyklu SOCOM i gra ma być duchowym spadkobiercą tej serii.
Miłośnicy konsolowej serii SOCOM nie mieli ostatnio powodów do zadowolenia. Najnowsza odsłona cyklu, czyli SOCOM 4: U.S. Navy SEALS, okazała się sporym rozczarowaniem. Co gorsza, w zeszłym roku firma Sony zamknęła odpowiedzialne za markę studio Zipper Interactive. Nastroje fanów powinna poprawić wieść, że właśnie wystartował Kickstarter sieciowej strzelanki H-Hour: World’s Elite, która powstaje jako duchowy spadkobierca pierwszych kilku odsłon serii SOCOM. Obecnie w planach jest jedynie wersja pecetowa, ale w przyszłości mogą również powstać edycje konsolowe.
Gra jest godna zainteresowania głównie z powodu osób wchodzących w skład SOF Studios. Na czele zespołu stoi bowiem David Sears, który był dyrektorem kreatywnym i głównym projektantem przy produkcji SOCOM: U.S. Navy SEALs oraz SOCOM II: U.S. Navy SEALs. Większość fanów do dzisiaj uznaje te tytuły za najlepsze odsłony cyklu. W ostatnich latach Sears pracował w podobnej roli przy Rainbow 6: Patriots, ale ostatecznie drogi jego i firmy Ubisoft rozeszły się z powodu różnic w wizji odnośnie tej gry. Warto też dodać, że w SOF Studios zatrudnionych jest kilku emerytowanych żołnierzy, w tym założyciel, który spędził 17 lat w oddziałach specjalnych.
Aby odnieść sukces Kickstarter H-Hour: World’s Elite musi zgromadzić minimum 200 tysięcy dolarów do 7 lipca tego roku. Autorzy nie zamierzają porywać się z motyką na słońce i na początek chcą wyprodukować stosunkowo skromną sieciową strzelankę z przynajmniej sześcioma mapami i czterema trybami rozgrywki. Suma 200 tys. dolarów wystarczy jedynie na wyprodukowanie dema, ale umożliwi ono autorom pozyskanie inwestorów gotowych wpompować w projekt poważniejsze środki. Oczywiście, osoby wspierające Kickstartera otrzymają pełną wersję w dniu premiery.
H-Hour: World’s Elite nie będzie prostym klonem SOCOM II: U.S. Navy SEALs. Zamiast tego ma stanowić ewolucję rozwiązań z tej serii. Autorzy zamierzają położyć nacisk na realizm. W grze nawet jedno trafienie będzie mogło zakończyć się tragicznie, a wymiany ognia napędzać ma silnik symulujący balistykę kul. Zwycięstwo wymagać będzie ścisłego współpracowania z kolegami z drużyny, a radosne bieganie po mapach szybko zakończy się zgonem. Zgranie się z towarzyszami broni ułatwi interfejs pozwalający na błyskawiczną komunikację i wydawanie rozkazów.