Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 lipca 2022, 16:08

Gwiazda e-sportu sprzedała 40 000 myszek w jeden dzień, zarobiła miliony

Myszka komputerowa Starlight Pro - TenZ okazała się strzałem w dziesiątkę. Współpraca byłej gwiazdy CSGO i firmy Finalmouse przyniosła produkt, który wyprzedał się w ciągu kilku godzin.

Źródło fot. powyżej: oficjalna strona firmy Finalmouse.

Znane nazwiska potrafią napędzić sprzedaż gadżetów dla miłośników sportu. To samo dotyczy gwiazd cyfrowych rozgrywek, co udowodnił Tyson „TenZ” Ngo. Kanadyjski gracz zasłynął z występów w turniejach Counter-Strike: Global Offensive, ale od 2020 roku wojuje na profesjonalnej scenie Valoranta (zresztą ze sporymi sukcesami; vide Liquipedia).

Starlight Pro - TenZ trafia na rynek

O niesłabnącej popularności e-sportowca świadczy fenomenalny wynik niedawnej akcji. 17 lipca do sprzedaży trafiła nowa myszka firmy Finalmouse: Starlight Pro – TenZ. Zgodnie z nazwą był to efekt współpracy z Ngo, który od dawna korzysta z modelu Finalmouse Starlight-12 (via Dexerto).

„Gryzoń” był udoskonaloną wersją tamtego urządzenia, z solidniejszą obudową, odświeżonymi InfinitySkins 2.0 (opcjonalne warstwy boczne, pozwalające dostosować rozmiar i kształt myszki) i nowym wyglądem.

Wszystko przy zachowaniu względnie niewielkiej wagi oraz pozostałych parametrów urządzenia: sensora o czułości do 20 tysięcy CPI oraz bardzo długiego czasu pracy na baterii (około 160 godzin, co według producenta przekłada się na od trzech do ponad szesnastu tygodni użytkowania).

Gwiazda e-sportu sprzedała 40 000 myszek w jeden dzień, zarobiła miliony - ilustracja #1

Źródło: oficjalna strona firmy Finalmouse.

Rekordowa sprzedaż i miliony dolarów przychodu

Dlaczego piszemy w czasie przeszłym o produkcie, który dopiero co trafił do sprzedaży? Ponieważ nawet przy cenie 189,99 dolara (około 899 złotych) wystarczyły trzy godziny, by gracze wykupili wszystkie 40 tysięcy egzemplarzy Starlight Pro - TenZ. Połowę z nich stanowiły modele w średnim rozmiarze, które zniknęły ze sklepu w mniej niż godzinę,

Jak czytamy w ogłoszeniu prasowym organizacji Prodigy Agency, sprzedano myszki o łącznej wartości prawie 7,6 mln dolarów (brutto). Jérôme Coupez, prezes agencji, uważa to za prawdopodobnie największą tego typu inicjatywę w historii e-sportu oraz dowód na potencjał produktów tworzonych we współpracy z gwiazdami turniejów w grach wideo. Porównał go do przełomowej umowy Michaela Jordana z firmą Nike, która zaowocowała marką wartą ponad miliard dolarów:

Kiedy zacząłem myśleć o tym pomyśle [współpracy Finalmouse z TenZ – przyp. autora], naprawdę wyobrażałem sobie, że będzie to coś podobnego do pierwotnej umowy Michaela Jordana z Nike. Celem było stworzenie wyjątkowego produktu dla graczy e-sportowych i utorowanie drogi na przyszłość... Nie mógłbym być bardziej dumny.

Oczywiście ludzie nie byliby ludźmi, gdyby niektórzy ze szczęśliwych nabywców nie wystawili swoich egzemplarzy w serwisach aukcyjnych (oczywiście po znacznie wyższej cenie). Należy jednak zaznaczyć, że wysyłka Starlight Pro - TenZ rozpocznie się dopiero w połowie sierpnia. Do tego czasu na eBayu możecie co najwyżej złożyć zamówienie na… zamówienie towaru.

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.

Gwiazda e-sportu sprzedała 40 000 myszek w jeden dzień, zarobiła miliony - ilustracja #2

Zapraszamy Was na nasz kanał na YouTube – GRYOnline Technologie, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej