Guitar Hero 5 z lepszymi wynikami niż The Beatles: Rock Band
Wczorajsza informacja o sukcesie The Beatles: Rock Band doczekała się odpowiedzi ze strony firm Activision, RedOctane i Neversoft. W ostatnim czasie wprowadziły one do sprzedaży inną grę muzyczno-rytmiczną – Guitar Hero 5 – która, jak wynika ze wstępnych danych, spotkała się z jeszcze lepszym przyjęciem.
Wczorajsza informacja o sukcesie The Beatles: Rock Band doczekała się odpowiedzi ze strony firm Activision, RedOctane i Neversoft. W ostatnim czasie wprowadziły one do sprzedaży inną grę muzyczno-rytmiczną – Guitar Hero 5 – która, jak wynika ze wstępnych danych, spotkała się z jeszcze lepszym przyjęciem.
Wiadomość została przekazana w wywiadzie dla Financial Times przez Dana Rosensweiga, człowieka odpowiedzialnego za rozwój marki Guitar Hero. Stwierdził on, że wzmożone działania marketingowe The Beatles: Rock Band i niezwykła popularność liverpoolskiej czwórki nie przeszkodziły w bardzo dobrej sprzedaży Guitar Hero 5. W dużej mierze była to zasługa wydania gry na rynku amerykańskim przed tamtejszym debiutem dzieła studia Harmonix (1 września, w Europie od 11 września). Okazuje się, że źródłem większych problemów nie były także kontrowersje wokół rzekomo niewłaściwego wykorzystania w grze podobizny Kurta Cobaina, frontmana Nirvany.
Z informacji, którymi dysponuje Rosensweig wynika, że Guitar Hero 5 sprzedało się jak dotąd dużo lepiej od The Beatles: Rock Band. W Stanach Zjednoczonych na każdy nabyty egzemplarz nowej odsłony marki Rock Band przypadały cztery sztuki GH5. W pozostałych regionach świata sytuacja jest podobno jeszcze lepsza – współczynnik ten kształtuje się na poziomie 9:1 na rzecz „piątego” GH. Mając na uwadze przewidywania analityków co do rezultatów The Beatles: Rock Band możemy założyć, że gracze z Ameryki Północnej i Europy zakupili już od 2 do 3 milionów egzemplarzy Guitar Hero 5. Przy okazji warto zauważyć, że bardzo dobra sprzedaż obu produkcji stoi niejako w opozycji do ujawnionych niedawno danych organizacji NPD, z których miało wynikać, że gry muzyczno-rytmiczne odnotowały 46% spadek popularności względem roku ubiegłego.
Wracając jednak do dużego zainteresowania wokół Guitar Hero 5 – wszystko wskazuje na to, że spora w tym zasługa działań marketingowych podjętych ostatnio przez Activision. Przypominamy, że jednym z etapów promocji Guitar Hero 5 było rozdanie darmowych kuponów na Guitar Hero: Van Halen (tylko w Stanach Zjednoczonych) oraz Guitar Hero: World Tour (Wielka Brytania) dla osób, które zdecydowały się na złożenie zamówień przedpremierowych na bogatsze edycje GH5 (Guitar Bundle i lepsze). Swoje zrobił także pewnego rodzaju kult, jakim obrosła w ciągu ostatnich lat marka Guitar Hero.