autor: Michał Kułakowski
Guillermo del Toro opowiada o grze inSANE
Guillermo del Toro opowiedział o zapowiedzianej w ubiegłym roku grze inSane, którą tworzy razem ze studiem Volition i firmą THQ
Guillermo del Toro, twórca filmów takich jak Labirynt Fauna czy Hellboy, udzielił wywiadu serwisowi MTV, w którym podał nowe szczegóły dotyczące gry inSANE, nad którą obecnie pracuje razem z firmą THQ i studiem Volition. Del Toro chwali sobie współpracę z Volition, które po oficjalnym zarzuceniu produkcji kolejnych odsłon serii Red Faction, może w pełni skupić się na nowych projektach. Z wypowiedzi wynika jasno, że do zakończenia prac nad grą zostało jeszcze kilka lat.
"Pracujemy już od roku, zostały nam jeszcze dwa, może trzy lata do końca. To wszystko jest naprawdę ogromne. Uczę się bardzo dużo. Staram się podchodzić do tego z pokorą. Jestem zapalonym graczem, ale zajmowanie się produkcją gry to zupełnie inna sprawa, musisz mieć respekt dla tego medium.”
Ze słów reżysera można wywnioskować, że inSANE będzie najprawdopodobniej sandboksowym horrorem, czerpiącym pełnymi garściami z mitologii znanej z kart książek Lovecrafta, co po części potwierdziło wcześniejsze skąpe informacje na temat gry.
„Chcieliśmy zbudować sandbox, więc zaprojektowaliśmy już większość architektury. (…) Włożyliśmy w projekt niesamowitą ilość czasu, ponieważ uważamy, że jest tego wart. Jako narrator i twórca, uczysz się o wiele więcej o grach i całym medium, niż do tej pory myślałem.”
„Gra jest lovercraftowska, jest dziwna i chora, ale w lovercraftowskim stylu, który mi odpowiada. Dostarczy sporą dawkę prawdziwej rozrywki. Będzie pełna akcji, ale również bardzo szokująca.”
Sandboksowy model gry nie powinien dziwić zważywszy na to, że studio Voliton ma już niemałe doświadczenie w tym względzie, co udowodniło w grach takich jak Saint`s Row albo Red Faction: Guerilla. Jeżeli chodzi o Lovecrafta, reżyser wielokrotnie dał już do zrozumienia, zarówno w swoich filmach, jak i wywiadach, że jest fanem opowiadań samotnika z Providence, więc inspiracje jego prozą nie są dużym zaskoczeniem.
Premiera inSANE, które ma być pierwszą częścią rozpisanej już trylogii, planowana jest wstępnie na 2013 rok. Oznacza to, że najpewniej dopiero w przyszłym roku deweloper zaprezentuje pierwsze zdjęcia lub filmy przedstawiające samą rozgrywkę. Gra ma ukazać się zarówno na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360, jak i komputerach PC. Kolejne części trylogii mają ukazać się w przeciągu najbliższych 8-10 lat, ale ich powstanie uzależnione będzie zapewne od sukcesu pierwszej odsłony nowego cyklu i sytuacji finansowej THQ.