autor: Szymon Liebert
THQ rezygnuje z inSANE, projektu Guillermo del Toro
THQ zrezygnowało z gry inSANE, za którą odpowiada reżyser Labiryntu Fauna Guillermo del Toro. Produkcja nie pasowała do obecnej polityki firmy. Filmowiec zachował prawa do marki, więc teoretycznie mógłby kontynuować prace nad nią z innym wydawcą.
Firma THQ zrezygnowała z gry inSANE, którą współtworzył Guillermo del Toro, reżyser znany z takich filmów jak Labirynt Fauna, czy Hellboy. Poinformował o tym Jason Rubin. czyli obecny szef wydawcy, w rozmowie z inwestorami na temat wyników finansowych i planów na przyszłość. Wiadomość jest zaskoczeniem, bo według zapewnień samego del Toro, projekt inSANE miał być ambitnym i nietuzinkowym horrorem, rozbitym na trzy części.
„Zdecydowaliśmy się nie kontynuować przedprodukcji inSANE i zwróciliśmy prawa do tej marki Guillermo del Toro” – powiedział Rubin w rozmowie z inwestorami. Rubin wyjaśnił, że projekt nie pasuje do aktualnej polityki firmy, skupiającej się na dużych tytułach dla „core’wej” publiki. Serwis Joystiq uzyskał potwierdzenie, że rezygnacja z tego projektu nie wiąże się z żadnymi zwolnieniami, a pierwsza część trylogii była w bardzo wczesnym stadium produkcji.
Grę zapowiedziano w 2010 roku jako wielką kooperację ze wspomnianym reżyserem. Od tamtego czasu mówiono o niej bardzo rzadko. Wiedzieliśmy tylko, że pierwszą odsłonę z zaplanowanej trylogii miało przygotować studio Volition. Jest możliwe, że Guillermo del Toro zabierze intrygującą produkcję do innego wydawcy, aby kontynuować prace nad nią. To nie będzie łatwe, bo wszyscy wiemy, ile kosztuje dzisiaj stworzenie gry.