Pamiętacie twarze z RDR 2? W GTA 6 będą lepsze; T2 przejmuje Dynamixyz
Take-Two Interactive ogłosiło przejęcie firmy Dynamixyz, która specjalizuje się w tworzeniu animacji twarzy. Efekty jej prac widzieliśmy w Red Dead Redemption 2 i NBA 2K21, a teraz niemal na pewno zobaczymy także w GTA 6.
Francuska firma Dynamixyz, która jest „światowej klasy liderem” w tworzeniu animacji twarzy, została przejęta przez przedsiębiorstwo Take-Two Interactive Software. Efekty współpracy obydwu podmiotów mogliśmy obserwować w Red Dead Redemption II oraz w NBA 2K21. Teraz Francuzi będą świadczyć swoje usługi na wyłączność amerykańskiego koncernu i jego oddziałów, w tym m.in. Rockstar Games i 2K.
Szczegóły finansowe przejęcia nie zostały ujawnione, ale możemy zakładać, że obydwie firmy wiedziały, na co się piszą. Powstałe w 2010 roku Dynamixyz na przestrzeni ostatniej dekady współdziałało bowiem nie tylko przy produkcji gier, ale także seriali animowanych i filmów (m.in. Miłość, śmierć i roboty czy Avengers: Koniec gry).
Skąd wziął się angaż do tak kasowych projektów? Stąd, że Dynamixyz operuje pakietem najnowocześniejszych, autorskich narzędzi do przechwytywania ruchu, analizy twarzy, pełnego przetwarzania 3D i technologii, które łączą grafikę komputerową, przetwarzanie obrazów i uczenie maszynowe. Michael Worosz, wiceprezes oraz dyrektor ds. strategii i niezależnych wydawnictw w Take-Two, określił je jako „wysoce komplementarny i strategiczny dodatek do światowej klasy struktury wydawniczej i rozwojowej” amerykańskiej firmy. Dodał również, że:
Gaspard [Breton, dyrektor generalny Dynamixyz – dop. red.] i jego wizjonerski zespół mają zasłużoną reputację (…), a ich praca urzekła miliony ludzi na całym świecie tak na dużym, jak i na małym ekranie.
Na co wspomniany przez niego Gaspard Breton „odpowiedział”, że całe Dynamixyz cieszy się z dołączenia do rodziny Take-Two i stania się wyłącznym partnerem ich zespołów deweloperskich. Dodał też, iż:
Pracując z Rockstar Games i 2K, na własne oczy przekonaliśmy się o dążeniach Take-Two do twórczej doskonałości i z radością witamy możliwość wykorzystania naszych narzędzi i technologii, aby pomóc im osiągnąć ten cel oraz jeszcze bardziej zainteresować i zaangażować graczy.
To ostatnie nie powinno być trudne, jeśli tylko kolejne produkcje np. „Gwiazd Rocka” będą zbliżone jakością do wspomnianego wcześniej Red Dead Redemption II, w którym twarze Arthura Morgana i spółki były świetne. Teraz możemy mieć niemal pewność, że GTA 6 – na którego temat pojawiły się ostatnio interesujące plotki – czy, w dalszej pespektywie, Red Dead Redemption III nie będą odstawały pod tym względem od swoich poprzedniczek. Powinno być tylko lepiej.
- Oficjalna strona internetowa Take-Two Interactive Software
- Oficjalna strona internetowa firmy Dynamixyz
- Recenzja gry Red Dead Redemption 2 – sandbox na „dychę”
- Red Dead Redemption 2 – poradnik do gry