Gry Blizzarda i serie Call of Duty oraz Skylanders napędzają dobre wyniki firmy Activision
Firma Activision Blizzard wypuściła raport finansowy za pierwszy kwartał tego roku. Dobre wyniki wydawca zawdzięcza popularności gier studia Blizzard Entertainment oraz serii Call of Duty i Skylanders.
Activision Blizzard jest kolejną firmą, która opublikowała raport finansowy za pierwszy kwartał tego roku. W okresie od 1 stycznia do 31 marca wydawca wypracował 1,11 mld dolarów przychodu, co stanowi wyraźny spadek w porównaniu z 1,32 mld uzyskanymi w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku. Mimo to szefostwo korporacji ma powody do zadowolenia, gdyż udało się przebić prognozy analityków. Ponadto poinformowano, że cyfrowa aktywność firmy, czyli dystrybucja elektroniczna, mikropłatności i abonamenty, generuje obecnie 34% całych przychodów, licząc według powszechnych standardów księgowości (ang. GAAP)
Jako źródło dobrych wyników wskazano bardzo dobrą sprzedaż serii Skylanders i Call of Duty oraz wielką popularność gier studia Blizzard Entertainment, w tym World of Warcraft, Diablo III oraz Hearthstone: Heroes of Warcraft. Ostatnia z tych produkcji oparta jest na modelu darmowym z mikropłatnościami i 11 marca przekroczyła liczbę 10 mln zarejestrowanych użytkowników.
Activision Blizzard pochwaliło się także kilkoma imponującymi faktami. W pierwszym kwartale Skylanders SWAP Force oraz Call of Duty: Ghosts były dwoma najlepiej sprzedającymi się grami, licząc łącznie rynki amerykańskie i europejskie, a Diablo III: Reaper of Souls zarobiło w tym samym okresie i w tych samych krajach więcej niż jakakolwiek inna gra pecetowa. Call of Duty: Ghosts jest również liderem sprzedaży na konsolach Xbox One i PlayStation 4. Ponadto World of Warcraft pozostaje liderem wśród gier MMORPG opartych na abonamentach i może się pochwalić 7,6 mln subskrybentów.
Szefostwo firmy ma także powody do optymizmu odnośnie reszty tego roku. We wrześniu do sprzedaży trafi strzelanka Destiny studia Bungie. Wydawca wiąże z tą marką ogromne nadzieje i na produkcję oraz marketing zamierza wydać pół miliarda dolarów. W październiku na rynku zadebiutuje Skylanders Trap Team, a miesiąc później w ręce graczy trafi Call of Duty: Advanced Warfare.