autor: Bartosz Woldański
Green Hell sukcesem - ponad 300 tys. sprzedanych egzemplarzy
Survival Green Hell polskiego studia Creepy Jar okazał się sporym sukcesem. Firma poinformowała o kilkuset tysiącach sprzedanych kopii ponad miesiąc po premierze pełnej wersji gry.
Polskie studio Creepy Jar ma powody do zadowolenia. Dosyć ciepło przyjęty przez krytyków i graczy survival Green Hell spełnił także oczekiwania finansowe i od 29 sierpnia ubiegłego roku, gdy udostępniono graczom wczesną wersję na platformie Steam, rozszedł się w ponad 300 tysiącach egzemplarzy. Takie właśnie były wstępne założenia firmy. Udało się je przekroczyć półtora miesiąca po oficjalnej premierze.
Co więcej, jak można wyczytać z raportu spółki, Green Hell znajduje się na liście życzeń Steam u ponad 570 tysięcy użytkowników, więc wraz z odpowiednim rozwojem i łataniem gry twórcy z pewnością będą mogli liczyć na jeszcze lepsze wyniki sprzedaży. Poprawić je powinno również wydanie na inne platformy sprzętowe.
W Green Hell wcielamy się w mężczyznę, który próbuje przetrwać w amazońskiej dżungli. Jest to klasyczny survival, więc rozgrywka polega na poszukiwaniu pożywienia i nauce mniej lub bardziej skomplikowanych czynności, jak łowienie ryb, strzelanie z łuku czy budowanie szałasów, które pomogą przeżyć w trudnych warunkach. Nie obyło się również bez systemu wytwarzania przedmiotów charakterystycznego dla tego gatunku.
Green Hell jest dostępne na razie tylko na komputerach osobistych w polskiej kinowej wersji językowej (napisy). Twórcy planują jednak w przyszłym roku przenieść grę także na konsole obecnej generacji: Nintendo Switch, PlayStation 4 i Xboksa One. Dokładna data premiery tych wydań nie jest znana.
- Green Hell - strona oficjalna
- Green Hell - poradnik
- Raport z zielonego piekła. Jak rodził się sukces polskiego Green Hell