autor: Bartosz Świątek
GreedFall chce wypełnić lukę po grach BioWare
Prezes firmy Spiders stwierdziła w wywiadzie dla Escapist Magazine, że najnowszy tytuł studia - GreedFall - stara się zapełnić lukę, jaka powstała po dawnych produkcjach BioWare, takich jak serie Mass Effect czy Dragon Age.
W wywiadzie udzielonym Escapist Magazine prezes studia Spiders stwierdziła, że najnowszy tytuł jej firmy, czyli gra RPG GreedFall, postara się zapełnić lukę po dawnych odsłonach serii Mass Effect czy Dragon Age - produkcjach stawiających na fabułę i wybory gracza, a nie olbrzymie, otwarte światy i aspekty sieciowe. Jehanne Rousseau zaznacza jednak, że jej firma nie próbuje zastąpić BioWare.
Tworzymy je (gry tego typu - przyp. red.) teraz nie po to, by zastąpić (BioWare - przyp. red.), ale by w jakiś sposób wypełnić pustkę. Tak naprawdę nie możemy się do nich porównywać. Nie jesteśmy tak samo wielcy pod względem liczebności zespołów i budżetu, ale naprawdę staramy się nadal tworzyć gry, które kochamy. Mamy nadzieję, że GreedFall spodoba się graczom i że osoby, które lubią grać w gry RPG oparte na fabule, takie jak produkcje BioWare, będą zadowolone z tej gry - stwierdziła Jehanne Rousseau.
To dobra informacja, szczególnie że ostatnia gra BioWare - Anthem - to sieciowa strzelanka, która w gruncie rzeczy ma niewiele wspólnego z gatunkiem RPG. Prezes studia Spiders zdradziła też, że charakterystyczny świat GreedFall - inspirowany XVII wiekiem, tzw. erą kolonizacji - został wybrany, by położyć nacisk eksplorację oraz politykę.
Nie chciałam robić klasycznego, heroicznego fanasy, które w większości inspirowane jest epoką średniowiecza, bo widziałam tego zbyt wiele. Uwielbiam Tolkiena, ale jest trochę nadużywany i chcieliśmy czegoś nowego. Nasza dyrektor artystyczna zaczęła rysować niesamowite kostiumy i pejzaże z ludźmi w długich płaszczach. Bardzo szybko przekonaliśmy się do tej wizji i zaczęliśmy tworzyć ten wszechświat w oparciu o nią - czytamy dalej.
W grze znajdziemy kilka frakcji o bardzo odmiennym światopoglądzie. Gracz będzie mógł wchodzić z nimi w różnorakie interakcje - otrzymamy nawet szansę wpłynięcia na ich punkt widzenia. W przypadku GreedFall nie należy się spodziewać prostych, czarno-białych podziałów. Ludzie mogą być dobrzy, ale ich społeczności trudno jednoznacznie sklasyfikować.
Nie ma tam naprawdę dobrych (frakcji - przyp. red.). Są w nich dobrzy ludzie, ale bardzo trudno powiedzieć, że cała grupa jest dobra lub zła. Są mieszaniną różnych rzeczy - podkreśliła Jehanne Rousseau.
Przypominamy, że GreedFall zadebiutuje 10 września 2019 roku na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Produkcja będzie dostępna w polskiej wersji językowej (z napisami).