autor: Kamil Zwijacz
Grand Theft Auto V - wykradziono dane użytkowników i pojawił się nowy patch
Firma Rockstar opublikowała nowy patch do PC-towej wersji gry Grand Theft Auto V, który eliminuje kolejne niedoróbki produkcji. Jednocześnie konta części użytkowników Social Club zostały skradzione przy wykorzystaniu danych pozyskanych z innych stron.
Podczas premiery Grand Theft Auto V część graczy musiała przeboleć rozmaite problemy techniczne, związane chociażby z niepoprawnym działaniem launchera gry. Niektóre niedoróbki zostały wyeliminowane w pierwszym oraz w drugim patchu, o którym piszemy w dalszej części niniejszej informacji. Najpierw jednak musimy zauważyć, że to nie koniec kłopotów graczy i Rockstara. Okazało się bowiem, że od momentu premiery PC-towego GTA V hakerzy przejęli ponad dwa tysiące kont w Social Club. Przedstawiciel dewelopera twierdzi, że zabezpieczenia usługi nie zostały złamane, ale firma faktycznie odnotowała próby włamania się na konta użytkowników przy użyciu danych skradzionych z innych stron. W związku z tym zaleca się, by nie używać wszędzie takiej samej nazwy użytkownika i hasła. Jeżeli tak robicie, to warto zabezpieczyć się, zmieniając dane.
Jednocześnie poinformowano, że deweloper pracuje nad przywróceniem skradzionych w ten sposób kont, ale poszkodowani użytkownicy Social Club twierdzą (to tu, to tam), że wsparcie firmy Rockstar nie jest wystarczające, a niektóre osoby czekają już kilka długich dni, by odzyskać dostęp do swoich profili.
Jak wspomnieliśmy wcześniej, studio walczy nie tylko ze złodziejami, ale także z kolejnymi błędami. Udostępniono bowiem drugą aktualizację PC-towej wersji Grand Theft Auto V. Część jej zawartości przedstawia się następująco:
- zablokowano możliwość kupowania większej ilości pojazdów, niż mogą pomieścić nasze nieruchomości;
- da się uruchomić test karty graficznej z menu głównego;
- wyeliminowano kolejne błędy związane z programem Rockstar Editor;
- naprawiono błąd z launcherem gry, który nie zawsze pokazywał prawidłowy czas pozostały do zakończenia pobierania danych;
- pozbyto się błędu, przez który steamowa wersja gry wyłączała się zaraz po uruchomieniu;
- Windows Media Player nie jest już wymagany podczas instalacji gry, a zamiast niego potrzeba Windows Media Foundation.
Szczegółową rozpiskę patcha 335.1 znajdziecie w tym miejscu.
PC-towe Grand Theft Auto V ukazało się 14 kwietnia, kilkanaście miesięcy po premierze wersji na PlayStation 3 i Xboksa 360 oraz kilka miesięcy po wydaniu gry na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Zapotrzebowanie na tytuł jest jednak spore, co potwierdzają pierwsze dane dotyczące sprzedaży. Według serwisu Steam Spy aktywowano milion egzemplarzy wersji PC (tylko steamowa wersja) w jeden dzień. Również w Polsce tytuł cieszy się wielkim powodzeniem, o czym przeczytacie w naszej wczorajszej wiadomości.
- Recenzja gry GTA V na PC - Los Santos piękne, jak nigdy przedtem
- Oficjalna strona gry Grand Theft Auto V