autor: Łukasz Szliselman
Grand Theft Auto V – ponad 33 miliony sztuk powędrowało do sklepów. Rekordowe wyniki finansowe Take-Two
W raporcie finansowym firmy Take-Two podano, że do tej pory Grand Theft Auto V trafiło do sklepów w liczbie ponad 33 milionów sztuk. Sukces gry studia Rockstar niewątpliwie przyczynił się do rekordowych wyników wydawcy – łączny przychód Take-Two w minionym roku finansowym okazał się niemal dwukrotnie wyższy niż rok wcześniej.
- 195,2 mln dolarów przychodu za styczeń-marzec 2014
- 2,35 mld dolarów przychodu w ciągu roku fiskalnego 2014
- Około 50-procentowy wzrost dochodów ze sprzedaży cyfrowej w skali roku
- 33 mln pudełek z GTA V rozesłano do sklepów
Firma Take-Two opublikowała podsumowanie finansowe za miniony kwartał oraz cały rok fiskalny 2014 (od kwietnia 2013 roku do marca 2014 roku). Z braku dużych premier w miesiącach styczeń-marzec 2014 przychód za ten okres był niższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, wyniósł bowiem 195,2 milionów dolarów (wg standardów GAAP), w porównaniu do zeszłorocznych 299,5 mln dolarów (na co wpłynęła premiera Bioshock Infinite pod koniec marca 2013 roku). W minionym kwartale najbardziej zarabiającymi grami wydawcy były: NBA 2K14, Grand Theft Auto V, Borderlands 2 i BioShock Infinite. Take-Two zauważyło też znaczący, bo około 50-procentowy, wzrost dochodów ze sprzedaży cyfrowej na przestrzeni ostatniego roku.
O prawdziwym sukcesie Take-Two można mówić jednak dopiero, gdy weźmiemy pod uwagę cały rok fiskalny 2014 – widać tu bowiem 94-procentowy wzrost przychodów w stosunku do roku poprzedniego. W okresie od kwietnia 2013 roku do marca 2014 roku przychód wydawcy wyniósł 2,35 miliardy dolarów, podczas gdy w zeszłym roku było to 1,21 mld dolarów. Niewątpliwie spory udział w tym miał partner Take-Two, studio Rockstar Games, i jego Grand Theft Auto V. W raporcie finansowym możemy przeczytać, że do tej pory GTA V rozesłano do sklepów w liczbie przekraczającej 33 mln egzemplarzy. Całoroczny sukces skomentowano w ten sposób:
„W roku fiskalnym 2014 Take-Two ustanowiło rekordy zarówno dla naszej firmy, jak i branży rozrywkowej. Gra Grand Theft Auto V studia Rockstar Games zarobiła pierwszy miliard dolarów szybciej niż jakakolwiek premiera rozrywkowa przed nią, NBA 2K14 miało najlepszy start w historii serii, Borderlands 2 okazało się najlepiej sprzedającym się tytułem 2K, a nasz dochód cyfrowy osiągnął nowy najwyższy pułap. W rezultacie osiągnęliśmy rekordowe przychody, zarobki oraz zystki dla naszych udziałowców.” – Strauss Zelnick, prezes Take-Two