autor: Łukasz Szliselman
Grand Theft Auto V na PC – porównanie ustawień grafiki
Serwis PCGamingWiki dokonał porównania ustawień grafiki w pecetowej wersji Grand Theft Auto V. Sprawdź, jak poszczególne efekty wizualne wpływają na wygląd gry i które z nich są najbardziej wymagające.
W encyklopedii internetowej PCGamingWiki opublikowano godny polecenia artykuł na temat pecetowego wydania Grand Theft Auto V, w którym m.in. porównano ustawienia grafiki. Dzięki zamieszczonym tam screenom z suwakiem można dokładnie przyjrzeć się, jaki wpływ na wygląd gry mają rozmaite efekty wizualne, w tym pole widzenia, jakość tekstur i cieni, gęstość trawy, odbicie światła, anti-aliasing, itd. Może to być szczególnie przydatne osobom, których komputer nie spełnia rekomendowanych zaleceń sprzętowych, a chciałyby jak najmniejszym kosztem jakości zwiększyć wydajność gry. Poniżej znajdziecie dwa wybrane porównania – po resztę odsyłamy Was do wyżej wspomnianego artykułu.
Tradycyjnie największy wpływ na ilość klatek na sekundę ma jakość cieni oraz refleksów świetlnych – opcje te realnie wpływają na wygląd gry. Z kolei dość wymagające MSAA (Multisample anti-aliasing), mimo swej sprzętożerności, nie robi zbyt wielkiej różnicy (nie licząc jakości odbić w lustrach). Jeśli chodzi o ogólną konwersję na PC, to wygląda na to, że tym razem studio Rockstar spisało się znacznie lepiej niż w przypadku niechlubnego Grand Theft Auto IV.
GTA V ukazało się na PC 14 kwietnia 2015 roku, ponad półtora roku po debiucie na PlayStation 3 i Xboksie 360 i blisko pięć miesięcy po premierze wersji na konsole obecnej generacji. Jak można było się spodziewać, nowa edycja gangsterskiego cyklu odniosła ogromny sukces – w ciągu pierwszego dnia w samym sklepie Steam kupiono ponad milion egzemplarzy gry.
- Grand Theft Auto V - kompendium wiedzy
- Poradnik do gry Grand Theft Auto V
- Oficjalna strona internetowa gry Grand Theft Auto V