Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 stycznia 2014, 10:04

Grand Theft Auto V na PC odnotowane w dziennikach błędów wczesnych wersji gry

Pojawiły się kolejne dowody na istnienie Grand Theft Auto V w wersji na komputery PC. Tym razem ich źródłem są dzienniki błędów różnych wersji gry, testowanych na przestrzeni czterech lat. Edycja pecetowa jest w nich wspomniana wiele razy, wraz z odwołaniami do efektów DirectX 11 i technologii 64-bitowej.

Po kilkutygodniowej przerwie z całą mocą wróciła moda na dokumentowanie dowodów, które potwierdzałyby to, czego studio Rockstar Games wciąż nie chce oficjalnie przyznać – że Grand Theft Auto V powstaje w wersji na komputery osobiste. Zaledwie w piątek przytaczaliśmy kolejną wzmiankę o grze w sterownikach do kart grafiki firmy AMD, a już mamy kolejne potwierdzenie istnienia wydania GTA V na pecety. Tym razem mowa o liczącym 150 stron dzienniku błędów, który uwiecznia bolączki odnotowywane przez testerów różnych wersji gry, datowanych na okres od kwietnia 2009 do sierpnia 2013 roku. Tekst istniał przez jakiś czas w sekrecie na forum dyskusyjnym gry, a niedawno ujrzał światło dzienne dzięki publikacji na publicznym dysku serwisu Google. I jakkolwiek w tej chwili dokument nie jest już dostępny, redaktorom zachodnich serwisów udało się uwiecznić niektóre z jego fragmentów (znajdziecie je na końcu tej wiadomości).

W omawianym dzienniku błędów znaleziono ponad 170 odniesień do pecetowej wersji Grand Theft Auto V. W poszczególnych ustępach wspomina się między innymi o smogu generowanym dzięki wykorzystaniu możliwości bibliotek DirectX 11 (jak również innych efektach zapewnianych przez tę technologię), a także o istnieniu gry w wersjach 32- i 64-bitowej. Odnotowano też wykorzystanie efektu bloom.

Rezultatem wszystkich tego rodzaju odkryć, napływających do nas od wielu miesięcy, jest wniosek, że nie ma już najmniejszych wątpliwości co do tego, iż komputerowa edycja GTA V powstanie. Na koniec warto wspomnieć, że ostatnimi czasy coraz częściej pojawiają się pogłoski na temat terminu jej wydania. Tuż przed świętami Bożego Narodzenia świat obiegła informacja (pochodząca rzekomo z niemieckiego oddziału sklepu Amazon), że premiera nastąpi 12 marca bieżącego roku, a niedawno ten sam termin został wskazany przez brazylijską platformę dystrybucji Nuveem. Czy pecetowa wersja hitu od Rockstar Games faktycznie zadebiutuje za niecałe dwa miesiące? Bezpieczniej byłoby podejść do podobnych rewelacji sceptycznie, lecz niewykluczone, że tak właśnie będzie.

Grand Theft Auto V na PC odnotowane w dziennikach błędów wczesnych wersji gry - ilustracja #2
Grand Theft Auto V na PC odnotowane w dziennikach błędów wczesnych wersji gry - ilustracja #3
Grand Theft Auto V na PC odnotowane w dziennikach błędów wczesnych wersji gry - ilustracja #4

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej