Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 11 grudnia 2015, 12:30

autor: Adrian Werner

Grand Theft Auto: Liberty City Stories doczeka się mobilnej konwersji?

W sieci pojawiły się plotki, które sugerują, że studio Rockstar zamierza w tym roku wydać mobilną konwersję gry Grand Theft Auto: Liberty City Stories.

Mamy dobre wieści dla fanów cyklu Grand Theft Auto. Wiele wskazuje na to, że już wkrótce doczekają się oni mobilnej konwersji gry Grand Theft Auto: Liberty City Stories, czyli lekko zapomnianej odsłony ze starszych konsol firmy Sony.

Źródłem tych spekulacji jest agencja PEGI zajmująca się przyznawaniem kategorii wiekowych dla gier wydawanych na rynku europejskim. W jej bazie danych na krótko pojawił się wpis dotyczący mobilnej wersji Grand Theft Auto: Liberty City Stories. Według niego premiera miałaby nastąpić w grudniu tego roku. Warto tutaj dodać, że studio Rockstar upodobało sobie dwunasty miesiąc roku do wydawania mobilnych konwersji serii i w ostatnich latach to właśnie wtedy ukazywała się większość z nich.

Oczywiście, do czasu oficjalnej zapowiedzi wszystko to trzeba traktować jako plotki. Należy jednak pamiętać, że baza danych PEGI wielokrotnie była źródłem podobnych przecieków i prawie zawsze okazywały się one prawdziwe. Sądzimy, że tak będzie też i w tym wypadku. Jeśli te spekulacje okażą się mieć potwierdzenie w rzeczywistości, to możemy być praktycznie pewni, że konwersja Grand Theft Auto: Liberty City Stories trafi zarówno na iOS, jak i Androida, gdyż tak właśnie stało się w przypadku poprzednich mobilnych odsłon marki.

Warto dodać, że raczej nie będziemy musieli czekać długo, aby przekonać się, czy plotki te są prawdziwe. Firma Apple wstrzymuje bowiem wydawanie nowych gier na App Store 22 grudnia każdego roku, więc studiu Rockstar pozostało jeszcze tylko jedenaście dni, jeśli chce zdążyć z premierą w tym roku.

Przypomnijmy, że Grand Theft Auto: Liberty City Stories to produkcja poboczna w stosunku do głównego cyklu, która zadebiutowała w 2005 roku na konsolę przenośną PlayStation Portable, a w kolejnych latach doczekała się konwersji na PlayStation 2 i PlayStation 3. Mechanika gry bazuje na rozwiązaniach z Grand Theft Auto III, ale oferuje także kilka elementów zaczerpniętych z późniejszych odsłon serii, takich jak np. możliwość wchodzenia do środka budynków. Produkcja okazała się sporym sukcesem i sprzedała się w ponad 8 mln egzemplarzy.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej