Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 czerwca 2022, 10:10

Gran Turismo 7 wreszcie dostało konkretną zawartość, ale nadal zawodzi

Minął miesiąc i Polyphony Digital znów ma trzy dodatkowe samochody dla graczy Gran Turismo 7. Update 1.17 oprócz tego zawiera nowy tor wyścigowy, garstkę aktywności w trybie kariery i inne zmiany. Lecz o sprzedawaniu aut nadal nie ma mowy….

Przeczucie mnie nie myliło. Twórcy Gran Turismo 7 rzeczywiście znaleźli rytm: jedna większa aktualizacja na miesiąc, a w niej każdorazowo trzy samochody i garstka wyścigów do trybu singleplayer.

Nowy tor i samochody

Na szczęście tym razem studio Polyphony Digital przygotowało też coś „ekstra”. Wydany dziś rano update 1.17 zawiera również zupełnie nowy tor wyścigowy: Watkins Glen. To jeden z ciekawszych obiektów tego typu w USA, który na długości 5,42 km raczy kierowcę sporymi wahaniami wysokości i ekscytującymi łukami na pochyłościach terenu. W GT7 wystąpią dwa warianty pętli: pełna i skrócona.

Ekscytację mogą budzić też nowe samochody – a przynajmniej jeden z nich. Suzuki Escudo Pikes Peak ‘98 to maszyna o kultowym statusie wśród fanów serii Gran Turismo, słynąca jako jeden z najszybszych pojazdów w niej występujących. Obok niej w aktualizacji 1.17 występują fikcyjne wyścigowe Suzuki Vision Gran Turismo Gr. 3 oraz klasyczny hot rod 1932 Ford Roadster.

Nowe wyzwania i inne zmiany

Ponadto rozbudowano tryb kariery, dodając kolejne trzy Menu w Cafe jako swoiste endgame’owe aktywności. Co jednak istotne, tym razem w parze z nimi nie idą nowe zawody; to tylko wyzwania polegające na skompletowaniu kolekcji wskazanych samochodów marek Toyota (rodzina 86), Honda (Type R) i Mazda (modele z silnikiem Wankla). Nowe wyścigi są raptem trzy, wszystkie odbywają się na wspomnianym torze Watkins Glen.

Do tego dochodzi jeszcze parę zmian w grze.

  1. Umożliwiono modyfikację ustawień w multiplayerowych lobby (wcześniej dało się to zrobić tylko przy ich zakładaniu, co frustrowało graczy).
  2. Do sieciowych prób czasowych dodano nagrody z tradycyjnymi medalami (brązowym, srebrnym, złotym).
  3. Wprowadzono bardziej zaawansowane opcje konfiguracji kierownic, tj. czułość pedałów przepustnicy, hamulca i sprzęgła.
  4. Zaimplementowano możliwość używania klaksonu.
  5. Pojawiła się opcja obracania kamery pościgowej wokół samochodu.
  6. Do trybu fotograficznego (Scapes) dodano plany zdjęciowe na Watkins Glen.
  7. W Cafe dostępnych jest 41 nowych „rozmów” o autach.

I to tyle co bardziej znaczących zmian. Z resztą możecie zapoznać się tutaj. Znów nie zająknięto się ani słowem o możliwości sprzedawania posiadanych samochodów, mimo że minęły już trzy miesiące, odkąd obiecano dodanie tej funkcji. Brakuje też wzmianek o podniesieniu demotywująco niskich nagród za wyścigi niestandardowe oraz przeobrażeniu frustrującej ruletki. No cóż, wygląda na to, że Polyphony Digital nadal nie daje mi powodów, bym wrócił do Gran Turismo 7

  1. Recenzja gry Gran Turismo 7
  2. Poradnik do gry Gran Turismo 7

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej