Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 stycznia 2025, 09:22

Gran Turismo 7 coraz bardziej staje się tym, czym były kultowe poprzedniczki: przytułkiem dla aut, których nie chcieliby twórcy żadnej innej gry [Aktualizacja]

Po dwumiesięcznej przerwie wypuszczona została kolejna aktualizacja Gran Turismo 7 (1.55). Do gry trafiły cztery nowe samochody, a przynajmniej jeden z nich pasuje do charakteru tej serii jak mało który model.

Źródło fot. Polyphony Digital
i

Aktualizacja (30 stycznia, godz. 9:22)

Aktualizacja jest już dostępna do pobrania (na PS5 waży ok. 2,5 GB), ale konserwacja serwerów trochę się przeciąga, więc jeszcze chwilkę poczekamy na udostępnienie nowej zawartości w grze. Tymczasem możemy zapoznać się z pełną listą zmian. Z rzeczy, których nie ujawniono wczoraj, są na niej takie ciekawostki:

  1. ulepszenia symulacji zawieszenia (mniej gwałtowna zmiana zachowania aut podczas przejeżdżania po tarce lub innych nierównościach) oraz opon (np. mniejsza utrata przyczepności na linii wyścigowej na mokrej nawierzchni i po wjechaniu kołami ubrudzonymi od pobocza z powrotem na asfalt);
  2. poprawki sterowania na padzie i kierownicach (np. ulepszony force feedback dzięki zmianom w „kalkulacji geometrii sterowania”);
  3. modyfikacja czasów do osiągnięcia we wszystkich Licencjach i wyzwaniach typu Praktyka na torze (i reset rankingów, także w Misjach);
  4. opcja podmiany silnika dla kolejnych 9 samochodów;
  5. aktualizacja muzeów marek AMG i Mini.

Oryginalna wiadomość (29 stycznia, 21:55)

Za co kochamy stare odsłony Gran Turismo? Choćby za wybór samochodów, którymi w nich jeździliśmy – pospolite, widywane regularnie na ulicach modele z różnych lat, nieobecne bodaj w żadnej innej grze (bo zbyt wolne). Studio Polyphony Digital wyraźnie odwołuje się do tej tradycji najnowszą aktualizacją do Gran Turismo 7. Update 1.55 doda jutro rano cztery darmowe samochody:

  1. Gran Turismo F3500-A (nielicencjonowany bolid Formuły 1 z lat 90.)
  2. Honda Civic Si Extra (EF) ‘87
  3. Hyundai Ioniq 5 N ‘24
  4. Toyota C-HR S ‘18

Powyższa teza odnosi się do Toyoty – pierwszej generacji popularnego crossovera, w grze uwiecznionej w „zwykłej” odmianie S. Sądzę, że twórcy takiej Forzy ignorują istnienie tego samochodu i nie chcieliby go dodać nawet w lekko usportowionej wersji GR Sport (fani też niezbyt go pragną). Do Gran Turismo jednak pasuje. Wydawać by się mogło, że to samo dotyczy starej Hondy Civic, ale w jej przypadku mamy już do czynienia z tzw. hot hatchem i pojawiła się ona w kilku odsłonach konkurencyjnej serii (choć ostatnio widziano ją parę lat temu, w FM7).

Innych nowości w aktualizacji 1.55 jest niewiele.

  1. Pojawią się trzy singleplayerowe wyścigi na Światowych torach.
  2. Do Cafe zostanie dodane bonusowe menu – kolekcja bolidów Grupy C.
  3. Zaawansowana sztuczna inteligencja Sophy zostanie udostępniona na kolejnych dwóch torach: Interlagos i Mount Panorama (tylko na PS5).
  4. W trybie fotograficznym (Scapes) pojawi się nowa grupa scenerii o nazwie „Chromatyczny napęd”.

Być może twórcy przygotowali jeszcze coś ciekawego – przekonamy się o tym jutro rano, gdy zostanie opublikowana pełna lista zmian.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej