Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 kwietnia 2022, 20:44

Gran Turismo 7 odkupuje winy, Forza Horizon 5 driftuje - motoprzegląd Drauga

Przez ostatnie dwa tygodnie twórcy Gran Turismo 7 zaczęli wreszcie naprawiać to, co zepsuli, a Forza Horizon 5 wysypała na graczy kolejny worek prezentów i atrakcji. Ponadto mamy nowe wieści o F1 2022 i NFS 2022, a Automobilista 2 roztacza przed nami wizję świetlanej przyszłości.

Za nami kolejne owocne dwa tygodnie w świecie gier samochodowych. Studio Polyphony Digital pochwaliło się wreszcie efektami swoich wysiłków, zmierzających do pozbawienia Gran Turismo 7 tytułu jednej z najgorzej ocenianych gier Sony na Metacritic. Forza Horizon 5 z kolei wkroczyła w Serię 6, zapewniając nam kolejne długie godziny zabawy. Ponadto dostaliśmy nowe informacje (wciąż nieoficjalne) o F1 2022, a na horyzoncie pojawiła się ambitna gra Rennsport, której marzy się tron w królestwie wyścigowych symulatorów. No i jest Automobilista 2, którego popremierowe wsparcie nie przestaje budzić mojego podziwu. Zapraszam do lektury.

Gran Turismo 7 żegna się z grindem

Przez ostatnie dwa tygodnie w Gran Turismo 7 wydarzyła się w zasadzie tylko jedna godna uwagi rzecz – i była to rzecz z dawna oczekiwana:

  1. Gran Turismo 7 dostało duży patch 1.11. Grind już tak nie boli

W dużym skrócie: studio Polyphony Digital wreszcie oddało w ręce graczy sposoby na zarobienie dużych ilości gotówki bez brania udziału godzinami w jednym i tym samym wyścigu. Teraz samochody oferowane w cenie rzędu 20 milionów kredytów już nie wydają się niedosiężną abstrakcją – choć nadal trzeba trochę „popracować”, by zdołać je kupić.

Większy problem polega obecnie na tym, że z owymi cackami za miliony nie bardzo jest co robić. W GT7 nadal brakuje zawodów – w każdym razie takich z należytymi nagrodami – dla pojazdów innych niż fury wyżyłowane do 600 PP i więcej. Ot, uwidacznia się tu przewaga serii Forza, która adaptuje się do wyborów gracza i znajduje zastosowanie dla każdego, nawet najsłabszego samochodu.

Na szczęście teraz, kiedy najpoważniejszą bolączkę Gran Turismo 7 mamy już z głowy (choć nadal życzyłbym sobie większych zmian w ruletce), Polyphony Digital może zająć się uzupełnianiem gry zawartością – rezultaty powinniśmy zobaczyć jeszcze przed końcem kwietnia.

Gran Turismo 7 odkupuje winy, Forza Horizon 5 driftuje - motoprzegląd Drauga - ilustracja #1
Fotografowanie to chyba najlepsze, co na ten moment można robić z najdroższymi autami w GT7.

Forza Horizon 5 stoi McLarenami

Ostatnie dwa tygodnie nie przyniosły przełomowych wydarzeń w Forzie Horizon 5. Zgodnie z zapowiedzią, 31 marca ruszyła Seria 6, a wraz z nią pojawiła się duża aktualizacja, która przyniosła sporo pozytywnych zmian. Po szczegóły raz jeszcze odsyłam do osobnej wiadomości.

  1. Forza Horizon 5 w kwietniu to driftowa opowieść i 1400-konny „łże-Mustang”

W tym tygodniu grę opanowała marka McLaren. Na bieżącej Playliście Festiwalowej na zdobycie czeka nowiutki model 765LT – wyposażony w 765-konny silnik i długi „ogon” oraz wyprodukowany w 765 egzemplarzach (tak się rozszyfrowuje jego nazwę). Wystarczy, że zgromadzicie 20 punktów z aktywności, a będzie Wasz. Przepustka sezonowa aktualnie oferuje natomiast również nowiutkiego McLarena 620R – to ewolucja modelu 570S GT4, stworzona z myślą zarówno o torach wyścigowych, jak i publicznych drogach.

Tydzień temu atrakcje były bardziej zróżnicowane. Playlista Festiwalowa oferowała sportowe Ascari KZ1R z 2012 roku (model powracający z FH4), w Przepustce samochodowej zaś udostępniono Oldsmobile Toronado z 1966 roku – wóz, który ze swoim rasowym wyglądem i 385-konnym silnikiem V8 mógłby być wybitnym muscle carem, gdyby tylko konstruktorzy nie postanowili wyposażyć go w napęd na przednią oś (dobrze, że Forza oferuje konwersje).

Gran Turismo 7 odkupuje winy, Forza Horizon 5 driftuje - motoprzegląd Drauga - ilustracja #2
Po lewej McLaren 620R, po prawej McLaren 765LT.

F1 2022 – nowe ploteczki

Informator Tom Henderson zaktualizował swoje poprzednie doniesienia o niezapowiedzianej jeszcze grze F1 2022. Oto, czego nowego się dowiedział:

  1. Organizatorowi wyścigów Formuły 1 nie spodobał się pomysł umieszczenia w grze supersamochodów i zażądał zepchnięcia ich na dalszy plan. W związku z tym maszynami innymi niż bolidy F1 nie pościgamy się w multiplayerze – pojeździmy nimi tylko w trybie próby czasowej i w ramach kariery.
  2. Nie mamy co liczyć na zmiany w takich aspektach gry jak kariera, fizyka pojazdów, grafika, serwery, tryb kooperacji, system kar czy opcje personalizacji.
  3. Premiera F1 2022 powinna nastąpić w lipcu – analogicznie do dwóch ostatnich odsłon serii.
  4. Rosyjski tor Sochi Autodrom faktycznie zostanie wycięty.
  5. W popremierowych aktualizacjach do gry mają zostać dodane dwa tory: Algarve International Circuit (Portimao) oraz Shanghai International Circuit. Ten fragment artykułu Hendersona jest zastanawiający, bo przecież pierwszy z wymienionych obiektów był już częścią popremierowej aktualizacji do F1 2021.
  6. Po debiucie gry wprowadzona zostanie również funkcja cross-play.
Gran Turismo 7 odkupuje winy, Forza Horizon 5 driftuje - motoprzegląd Drauga - ilustracja #3
Jak na razie przecieki od Toma Hendersona nie obejmują niestety żadnych screenów z F1 2022, więc nadal będę wrzucał w tekst obrazki z F1 2021.

Automobilista 2 – v1.3.5.0 i dalsze plany

Twórcy mojego ulubionego symulatora (obok Assetto Corsy) znów przynoszą wieści o rozwoju swojego dzieła. Przygotowali nowy wpis zdradzający plany na przyszłość Automobilisty 2, ponadto kolejna duża aktualizacja – opatrzona numerem 1.3.5.0 – czeka już na sprawdzenie. Zacznijmy od tej drugiej.

Aktualizacja 1.3.5.0

Począwszy od wersji 1.3.5.0, kolejne aktualizacje będą udostępniane na Steamie jako beta na kilka dni przed właściwymi premierami. Oto najważniejsze zmiany z bieżącego update’u:

  1. Pojawił się pojazd należący do nowej klasy: Formula Ultimate Gen2. Jest to de facto bolid Formuły 1 zgodny z regulacjami na sezon 2022, tyle że bez licencji.
  2. Dodano Galeao Airport Temporary Race Track – tymczasowy tor wyścigowy na lotnisku pod Rio de Janeiro.
  3. Wprowadzono kolejny, aktualny rocznik dwóch samochodów startujących w zawodach Stock Car Pro Series (Toyoty Corolli i Chevroleta Cruze’a). Wyglądają one w zasadzie tak samo jak te z sezonu 2021, ale powinno prowadzić się je lepiej dzięki poprawkom opon i ramy.
  4. „Dodano logikę wymuszonych i niewymuszonych pomyłek dla kierowców SI” – komputerowi przeciwnicy powinni teraz jeździć mniej bezbłędnie i bardziej naturalnie.
  5. Gruntownie zmieniono zasady działania systemu odzyskiwania energii (ERS) w maszynach z silnikami elektrycznymi – ma to związek z dodaniem Formuly Ultimate Gen2.
  6. Poprawiono i/lub dodano animacje kierowcy w wielu pojazdach.

Pełną listę zmian i wszelkie szczegóły znajdziecie tutaj.

Gran Turismo 7 odkupuje winy, Forza Horizon 5 driftuje - motoprzegląd Drauga - ilustracja #4
Nie musicie czekać na premierę F1 2022 – aktualne bolidy Formuły 1 już wjechały (nie)oficjalnie do Automobilisty 2.

Dalsza przyszłość i ogólna sytuacja studia

  1. Obecnie studio Reiza skupia się na przygotowaniu toru Nurburgring 1971, zamierza też nieco odświeżyć i wygładzić współczesny wariant Nordschleife. Obie rzeczy będą bezpłatne dla posiadaczy odpowiedniego DLC.
  2. Tor Spa-Francorchamps 1970 został przesunięty na „drugi semestr” roku, gdyż twórcy postanowili dorzucić do niego zaktualizowany tegoroczny wariant owego obiektu – dostępny obok wersji 2020. Ponownie, nabywcy DLC dostaną to jako gratis.
  3. Przed końcem lipca powinna pojawić się trzecia część DLC Racin’ USA, skupiona na wyścigach na owalnych torach. Szczegóły zawartości poznamy bliżej premiery.
  4. Do końca roku mają ukazać się wszystkie dodatki zapowiedziane jako część Season Pass 2020-2022. Wygląda na to, że brakuje jeszcze jednego DLC z torem wyścigowym, jak również pakietów Brazilian Grand Prix Legends (samochody), Historical Track Pack, Street Supercars, Adrenaline (off-roadowe i „ekstremalne” auta i tory). Szczerze mówiąc, wątpię, czy Reiza Studios wyrobi się ze wszystkim na czas.
  5. Na początek przyszłego roku planowana jest bonusowa, czwarta część Racin’ USA, którą otrzymają bezpłatnie posiadacze poprzednich trzech części.
  6. Ogólnie rzecz biorąc, twórcy zamierzają rozwijać Automobilistę 2 w tempie jedna duża aktualizacja na miesiąc – ale zastrzegają sobie prawo do opóźniania update’ów, żeby wszystko było dopieszczone jak należy.
  7. Studio Reiza ma dobrą sytuację finansową i mogło sobie pozwolić w ostatnich miesiącach na zatrudnienie dodatkowych pracowników, a także negocjowanie kolejnych licencji (na samochody i trasy – niestety nie wiemy jakie).
  8. Wojna na Ukrainie dała się studiu we znaki. Jeden z deweloperów musiał przeprowadzić się z Rosji do Brazylii (przez to, jak zmieniła się ekonomiczna sytuacja kraju na skutek sankcji), a inny, mieszkający w Kijowie, znalazł się w niebezpieczeństwie – lecz pracował w pocie czoła, niepomny na oblężenie miasta.
Gran Turismo 7 odkupuje winy, Forza Horizon 5 driftuje - motoprzegląd Drauga - ilustracja #5
Nowe maszyny Stock Car Pro Series na lotnisku Galeao – tuż przed rozpoczęciem prawdziwych zawodów tej serii w tym miejscu.

Rennsport rzuca rękawicę symulatorom

Nadciąga nowy pretendent do simracingowej korony! Niemieckie studio Competition Company zapowiedziało oficjalnie grę Rennsportsymulator wyścigowy, który wydaje się rzucać wyzwanie przede wszystkim Assetto Corsie Competizione. Z jakimi argumentami staje do walki?

  1. Zapewni szerokie wsparcie dla modów, wliczając w to zaoferowanie twórcom modyfikacji możliwości „handlowania” swoim dorobkiem.
  2. Powstaje w oparciu o technologię Unreal Engine 5.
  3. Położy silniejszy nacisk na e-sport niż którakolwiek konkurencyjna produkcja.
  4. O realizm i ogólnie pojęte powodzenie projektu zadba szerokie grono ekspertów z różnych dziedzin.

I… na razie to byłoby z grubsza tyle, jeśli chodzi o konkrety. Gra powstaje od 2020 roku, więc nie jest jeszcze na zbyt zaawansowanej fazie rozwoju – tym niemniej deweloper planuje tego lata rozpocząć zamknięte beta-testy Rennsport (zapisy jeszcze nie ruszyły), a w pierwszych miesiącach 2023 roku przejść do fazy otwartej bety. Nie powinno więc minąć wiele czasu, nim poznamy szczegóły na temat tego ambitnego projektu – a na razie możemy obejrzeć dwa teaser trailery, prezentujące oba ujawnione dotąd modele samochodów zawartych w grze: BMW M4 oraz Porsche 911.

Gran Turismo 7 odkupuje winy, Forza Horizon 5 driftuje - motoprzegląd Drauga - ilustracja #6
Dwa samochody i jeden tor to cała ujawniona dotąd zawartość Rennsport. A jak gra wypada w akcji? Tego nie wie jeszcze nikt…

Twórcy RaceRoom znają się na żartach

Pewnie już nie pamiętacie, ale w ubiegłym tygodniu „świętowaliśmy” prima aprilis. Wśród twórców gier wyścigowych 1 kwietnia przebiegł w zasadzie normalnie. Pomijając studio Kylotonn, które zapowiedziało dodanie Fiata Multipli do Test Drive Unlimited: Solar Crown, chyba tylko zespół Sector3 podszedł do owej okazji z należytą (nie)powagą.

Tego dnia ukazała się spora aktualizacja do darmowego RaceRoom Racing Experience, która wprowadziła nowy, bezpłatny pojazd – silnikowy wózek sklepowy. I jest to chyba jedyny autentyczny punkt na liście zmian owego update’u (no, nie licząc tych o eliminacji dwóch bugów na końcu). Chciałbym jednak przytoczyć kilka innych pozycji:

  1. „Dodano gesty. Naciśnij F, aby pokazać palec”.
  2. „Zawarto partnerstwo z Wordle – o kolejności na linii startu decyduje teraz to, kto najszybciej rozwiąże łamigłówkę”.
  3. „Usunięto czat, bo jesteście stanowczo zbyt wredni”.
  4. „Dodano przycisk jęczenia dyrektorowi wyścigu. Naciśnij go wystarczająco wiele razy, by zostać zwycięzcą”.
  5. „Wszystkie samochody – przesunięto środek ciężkości o 0,000397 mm, by odzwierciedlić wpływ topienia się lodowców na grawitację”.
  6. „Dodano wsparcie dla technologii Nvidia HairWorks, by należycie wyrenderować aktualnych kierowców DTM”.

Suche? Z pewnością. Zabawne? Myślę, że chociaż w minimalnym stopniu. To chyba dobrze, że twórcy poważnych symulatorów potrafią się czasem uśmiechnąć, czyż nie?

Mody do Assetto Corsy

Wreszcie! Strząsnąwszy z ramion nadmiar innych obowiązków, zdołałem w końcu złapać swoją skrzynkę pocztową i zanurzyć się w powiadomienia o nowych modach do Assetto Corsy, opublikowanych w serwisie RaceDepartment przez ostatnich parę tygodni. Zapraszam na kolejny przegląd najciekawszych tras i pojazdów.

  1. F1 Las Vegas 2023 Grand Prix Layout – moderzy AC zareagowali błyskawicznie na ogłoszenie, że w 2023 roku Las Vegas będzie gościć wyścig Formuły 1. Tor powstał w zaledwie kilka dni – a raczej jego wstępna wersja, którą czeka jeszcze sporo szlifowania. Tym niemniej już teraz nadaje się do użytku, o czym świadczy wiele pozytywnych opinii graczy.
  2. Lamborghini Diablo GT1 Stradale – słynne Diablo powstało w wielu różnych wariantach, a najbardziej emocjonujący pośród nich jest ten: homologacyjny drogowy odpowiednik modelu wyścigowego, który dziwnym zrządzeniem losu dał się oglądać na torach tylko w Japonii (i został uwieczniony w Gran Turismo 3, 5 i 6). Wóz w „cywilnej” wersji Stradale pozostawał dotąd zapomniany, ale mam nadzieję, że dzięki temu projektowi zmieni się to i w końcu upomni się o niego np. Forza.
  3. Yenko Stinger – społeczność moderska AC lubi prima aprilis i chętnie celebruje to „święto”. W tym roku otrzymaliśmy przerobionego Chevroleta Corvaira z lat 60., który kabinę ma ukształtowaną w formę… kreskówkowej rozdziawionej gęby. Docelowo miał to być jednak „prawdziwy” mod – samochód wyścigowy przygotowany do startu w zawodach SCCA, też na bazie Corvaira – więc w tej paczce otrzymujecie „2 w 1”.
  4. Carby – żart numer dwa. Jedną z naczelnych atrakcji w grze Kirby and the Forgotten Land, wydanej niedawno na Switcha, stała się możliwość połykania rozmaitych elementów otoczenia celem przejmowania ich „umiejętności” – i jest wśród nich samochód (zobaczcie to na zwiastunie). Jeden z fanów Assetto Corsy tak polubił ten pomysł, że przeniósł „zmotoryzowaną” formę Kirby’ego do symulatora – i efekt jest pierwszorzędny. Mam tylko nadzieję, że Nintendo nie naśle na niego swoich prawników…
Gran Turismo 7 odkupuje winy, Forza Horizon 5 driftuje - motoprzegląd Drauga - ilustracja #7
Lamborghini Diablo GT1 Stradale. Bardzo, bardzo chciałbym przyjrzeć się tej maszynie z bliska w trybie ForzaVista.
  1. Zagato Gavia – samochód sportowy na bazie Nissana Leoparda F31, wytwarzany w latach 1991–1993 przez znanego włoskiego projektanta nadwozi Zagato z myślą o japońskim rynku. Absolutny unikat, którego nie uświadczycie w żadnej innej grze, wyprodukowany w raptem 16 egzemplarzach.
  2. Rallysprint Villa de la Sidra – autentyczny 10-kilometrowy odcinek specjalny w Hiszpanii. Entuzjaści rajdów nie szczędzą pochwał temu projektowi.
  3. Keimola – jeden z najsłynniejszych torów w Finlandii, który gościł wyścigi w latach 1965–1978. Potem został porzucony i stopniowo zarastał puszczą, aż w końcu w jego miejscu wybudowano osiedle bloków mieszkalnych. Na szczęście pracowity moder rmi_wood podjął się rekonstrukcji obiektu.
  4. Tpa – fikcyjny tor wyścigowy słusznej długości i nieprzeciętnej malowniczości, zlokalizowany w masywie Gór Baskijskich, w Parku Naturalnym Aizkorri-Aratz (tereny północnej części Hiszpanii). To dzieło Genisa, który wcześniej stworzył kilka bardzo solidnych rajdowych oesów.
  5. Arashiyama Touge – krótki odcinek drogi na jednej z niezliczonych japońskich przełęczy (touge), na którym ucztują wyznawcy driftu. Należycie upiększona konwersja moda z rFactora, dostarczona przez użytkownika shin956 – koniecznie zapoznajcie się z jego projektem Nsuka (a raczej dokonanym przezeń przeniesieniem tegoż projektu z rFactora 2); ma na koncie też wiele innych świetnych tras.
  6. NFS: Carbon Copy - Main Street Drift – kolejna gratka dla entuzjastów jazdy bokiem. Jak nazwa wskazuje, jest to reprodukcja jednej z tras z gry Need for Speed: Carbon.
  7. Backwoods Freeroam – ta duża sandboksowa mapa stała się jeszcze większa dzięki aktualizacji 1.2, która dodała więcej dróg, wariantów tras, budynków i graficznych „wodotrysków”.
Gran Turismo 7 odkupuje winy, Forza Horizon 5 driftuje - motoprzegląd Drauga - ilustracja #8
Carby. Mruży oczka, gdy dodajesz gazu.

Motokurier (NFS 2022, SnowRunner etc.)

  1. Dziennikarz Jeff Grubb dostarczył nam nowych informacji na temat niezapowiedzianej jeszcze oficjalnie (ale potwierdzonej przez Electronic Arts) tegorocznej odsłony serii Need for Speed. Jego źródła podają, że gra zadebiutuje w listopadzie i będzie dostępna jedynie na platformach PC, PS5 i XSX/S.
  2. Studio Milestone wypuściło dwa nowe zwiastuny gry MotoGP 22, która zadebiutuje 21 kwietnia na platformach PC, PS5, XSX/S, PS4, XOne i Switch. Pierwszy (widoczny poniżej) przybliża największą atrakcję tegorocznej odsłony serii, tj. możliwość rozegrania 39 wyzwań inspirowanych wydarzeniami z sezonu 2009 i oglądania dokumentalnych wstawek filmowych. Drugi (dostępny tutaj) pobieżnie przedstawia funkcje, które mają ułatwić zabawę mniej doświadczonym graczom. Mniej pobieżne ich omówienie znajdziecie tutaj.
  3. W SnowRunnerze na dniach rozpocznie się Sezon 7, zatytułowany Compete & Conquer. Dostaniemy w nim letnią mapę w Tennessee (USA), na której spróbujemy sił w nowej aktywności: wyścigach. Korespondować z tym będą dwa szykowane pojazdy: „lekki samochód zwiadowczy” oraz „ciężarówka skrojona pod wyścigi”. Ponadto ujawniono, że SnowRunner 31 maja otrzyma ulepszenie na konsolach PS5 i XSX/S.
  4. Gra GRID Legends otrzymała aktualizację 1.07. Łatka m.in. wprowadza drobne poprawki w grafice, umożliwia słuchanie muzyki w wyścigach w każdym trybie zabawy (nie tylko fabularnym), usuwa rosyjskie flagi na trasie w Moskwie i eliminuje dziesiątki błędów. Pełna lista zmian znajduje się tutaj.
  5. Studio 397 udostępniło kolejną mniejszą aktualizację do rFactora 2. Dotyczy ona wyłącznie nabywców pakietu Formuły E i zapewnia im zestaw skórek na bolidy z sezonu 2022. Wprowadza również zmiany w osiągach tych maszyn, odzwierciedlające aktualne regulacje z prawdziwych zawodów.
  6. W Hot Wheels Unleashed rozpoczął się kolejny wyścigowy sezon, skupiony na superbohaterach z uniwersum DC Comics. Oznacza to możliwość wzięcia udziału w specjalnych wyzwaniach i odblokowania tematycznych nagród – przy czym aby być w stanie cieszyć się wszystkimi przygotowanymi atrakcjami (w tym nowymi autkami), musicie kupić odpowiednie DLC (za 23,99 zł na Steamie). Sezon potrwa do 14 czerwca.

Polecam też Waszej uwadze 19 poprzednich wydań motoprzeglądu:

  1. 26 marca: Gran Turismo 7 w odwrocie, Forza Horizon 5 naciera
  2. 12 marca: Niewiarygodne oceny Gran Turismo 7 i gorące plotki o F1 2022
  3. 27 lutego: Gran Turismo i GRID się tłuką, Forza gotuje broń
  4. 12 lutego: Wojna ojczyźniana w Forzie Horizon 5 i blitzkrieg Gran Turismo 7
  5. 29 stycznia: Forza Horizon 5 łasi się do Chin, a Assetto Corsa wspiera Rosję
  6. 15 stycznia: FH5 rozmnaża Jaguary, TDU Solar Crown robi „beep”, a Forza Street umiera
  7. 1 stycznia: Dni Lambo i Ferrari w Forzie Horizon 5 oraz wysyp modów do Assetto Corsy
  8. 18 grudnia: Okruszek wiedzy nt. Forzy Motorsport (8) i ekskluzywne Porsche w GT7
  9. 4 grudnia: Cisza przed burzą w Forzie Horizon 5 i zaciekły atak Automobilisty 2
  10. 20 listopada: Wiek dziecięcy Forzy Horizon 5 i więcej trailerów Gran Turismo 7
  11. 6 listopada: Forza Horizon 5, czterokroć Gran Turismo 7 i katastrofa NASCAR 21
  12. 24 października: Forza Horizon 5 i Automobilista 2 mają BMW, a F1 2021 ma Imolę
  13. 10 października: Gran Turismo 7 hamuje z Brembo, a Forza Horizon 5 idzie w… fabułę
  14. 25 września: Forza Motorsport (8) i Gran Turismo 7 zdradzają swoje sekrety
  15. 12 września: Forza Horizon 5 traci wiele Porsche, a Gran Turismo 7 zyskuje
  16. 28 sierpnia: Forza Horizon 5 pokazuje swoje auta, a Assetto Corsa wychodzi z cienia
  17. 13 sierpnia: Subaru w WRC 10 (!), półpowrót Carmageddona i agonia GTR 3
  18. 31 lipca: Codemasters szuka odkupienia, a Rockstar igra z licencjami
  19. 17 lipca: Tuning audio w Forza Horizon 5 i drgawki GT Sport

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej