Gran Turismo 7 dostało nowe życie dzięki znakomitej, olbrzymiej aktualizacji Spec II [Aktualizacja]
Gran Turismo 7 otrzymało aktualizację 1.40 i zostało wyniesione do stadium Spec II. Nowości jest bez liku – siedem samochodów, śnieżna trasa, GT Sophy i 50 testów licencyjnych to ledwie wierzchołek góry lodowej.
Aktualizacja
Aktualizacja 1.40 do GT7 jest już dostępna – na PS5 waży ok. 8,5 GB. Zgodnie z moimi przypuszczeniami, jej pełna lista zmian kryła jeszcze szereg interesujących nowalijek. Cieszą zwłaszcza wyższe nagrody za singleplayerowe wyścigi na własnych zasadach.
- Okazało się, że nowa trasa Lake Louise jest dostępna nie w trzech, a sześciu wariantach – wcześniej nie uwzględniono odwróconych nitek.
- Podniesiono nagrody za Niestandardowe wyścigi, jak również Szybkie wyścigi z „regularną” AI (w stopniu zależnym od postępów gracza).
- Oprócz wspomnianych wcześniej trzech Dodatkowych menu w Café są dostępne również dwa nowe Menu.
- Dodano opcję zmiany samochodu z poziomu ekranu Światowych torów.
- Po multiplayerowym wyścigu w trybie Sport na liście kierowców wyświetlają się teraz zmiany w rangach graczy (DR i SR).
- Jeszcze 10 aut dostało możliwość wymiany silnika w GT Auto.
- W Brand Central pojawiło się muzeum marki Abarth.
- W Café można odbyć rozmowy na temat kolejnych 10 samochodów.
- Do trybu Scapes dodano scenerie z biura Polyphony Digital w Tokio.
- W trybie fotograficznym pojawiło się ustawienie jakości renderowania (przydatne przy robieniu zdjęć w ruchu), na wybranych trasach podniesiono też maksymalną wysokość, na którą można wznieść kamerę.
Oryginalna wiadomość (1 listopada)
Jeszcze miesiąc temu wydawało się, że studio Polyphony Digital nie jest zainteresowane zareagowaniem na premierę Forzy Motorsport w jakikolwiek sposób. Okazało się jednak, że twórcy Gran Turismo 7 w istocie szykowali odpowiedź – i to mocarną – ale troszkę się z nią spóźnili.
Jutro rano do gry trafi olbrzymia aktualizacja 1.40, która nosi kryptonim Spec II. Fani serii wiedzą, co to znaczy – produkcja rozpoczyna poniekąd drugie życie z toną niedostępnych wcześniej funkcji, osiągnąwszy niejako dojrzałe stadium rozwoju.
- Siedem nowych samochodów: Dodge Charger R/T 426 Hemi ’68, Dodge Challenger SRT Demon ’18, Lexus LFA ’10, Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II ’91, Nismo 400R ’95, Porsche 911 GT3 RS (992) ’22, Tesla Model 3 Performance ’23.
- Lake Louise – śnieżny tor (pierwszy od czasu Gran Turismo 6) w górach Kanady, który występuje w trzech wariantach.
- GT Sophy w trybie Szybkiego wyścigu (tylko na PS5) – eksperymentalna, zaawansowana sztuczna inteligencja znów stanie się dostępna, tym razem permanentnie i do użycia z większością samochodów obecnych w grze na dziewięciu trasach. Za rywalizację z nią przewidziano wyższe nagrody, zależne od naszych postępów. Dostęp do tej funkcji wymaga ukończenia kampanii.
- Cotygodniowe wyzwania – co siedem dni będzie odświeżana lista kilku wyścigów (wybranych spośród zawodów na Światowych torach), za ukończenie których otrzymamy „specjalne nagrody”. Z tej atrakcji też skorzystamy dopiero po przejściu kampanii.
- 50 dodatkowych testów licencyjnych, podzielonych na pięć tradycyjnych szczebli, ale tym razem na poziomie „mistrzowskim”.
- „Padok” w multiplayerze – miejsca spotkań będą teraz wyobrażone jako parkingi, na których gracze mogą nie tylko rozmawiać, ale też oglądać swoje samochody.
- 4-osobowy tryb podzielonego ekranu (tylko na PS5). Do tej pory obsługiwał maksymalnie dwójkę graczy.
- Ok. 20 nowych wyścigów na Światowych torach w ramach pięciu zawodów „regularnych” i dwóch „eksperckich”.
- Trzy Dodatkowe menu w Café – kolekcje samochodów marki Lexus, bolidów z serii Red Bull X i tzw. „zabawek torowych”.
- Nowa metoda nawigacji wśród wydarzeń na Światowych torach, wygodniejsza i bliższa temu, co znamy z poprzednich odsłon serii – tabela wyścigów z podziałem według zawodów.
Do tego dojdą też pewne zmiany w trybie fotograficznym (Scapes) oraz na poszczególnych ekranach menu. Ponadto przy włączaniu gry zobaczymy nowy film wprowadzający. Po szczegóły (i screeny demonstrujące nowości) odsyłam tutaj. Niewykluczone, że aktualizacja wprowadzi jeszcze jakieś ekscytujące zmiany – przekonamy się o tym jutro rano, gdy Polyphony Digital opublikuje pełną ich listę.
Cotygodniowe wyzwania powinny wreszcie dać graczom skuteczną zachętę do regularnych powrotów do gry.Źródło: Polyphony Digital.
Nowy „padok” wygląda na przyjemne miejsce do integracji z innymi graczami.Źródło: Polyphony Digital.