Gracze zgłaszają, że ich konta PSN zostały zawieszone bez powodu; Sony na razie milczy
Niepokojące doniesienia pojawiają się w Internecie, a źródłem ich jest wielu posiadaczy kont PlayStation Network. Zostali oni zablokowani, według ich wiedzy bez powodu. Problemy techniczne, czy nadgorliwość moderacji?
Coraz więcej pojawia się w Internecie doniesień o permanentnych blokadach, nakładanych na konta graczy PlayStation Network. Nagle tracą oni dostęp do swojego konta i zarazem do wykupionych gier. Czy mamy do czynienia problemami technicznymi, czy po prostu Sony skrupulatniej przygląda się użytkownikom PSN?
Sony banuje konta PSN
Komunikat jest w większości przypadków podobny, mówi o naruszeniu warunków umowy, która akceptujemy podczas zakładania konta:
To konto jest trwale zawieszone w PlayStation Network z powodu naruszenia Warunków świadczenia usług PlayStation Network i Umowy użytkownika.
Czasem podawana jest też dodatkowo przyczyna, choć bywa, że brzmi dość lakonicznie. Jeden z graczy dostał bana w wyniku fraudu. Może w tym przypadku chodzić o używanie kart doładowań z niesprawdzonego źródła lub nieakceptowanej formy płatności. Jednak użytkownik, który ma zablokowane konto z tego powodu twierdzi, że nic takiego nie nastąpiło.
Niektórzy informują, że ich „permanentny” ban zniknął po kilku godzinach samoczynnie (źródło – komentarze). Bez żadnej wiadomości od Sony, ani innych prób wytłumaczenia sytuacji. Być może więc jest to jakiś rodzaj problemów z techniczną stroną platformy, na przykład nadreaktywność botów moderacyjnych. Sony jak na razie nie wydało żadnego oficjalnego komunikatu. Zasięg zjawiska, jeśli takowe w ogóle istnieje, może być niewielki – firma mogła uznać, że lepiej się nie tłumaczyć.
Jeśli ktoś uważa, że został niesłusznie zbanowany, a blokada nie została zdjęta po paru godzinach, warto skontaktować się z pomocą techniczną. Niektórzy twierdzą, że zostali odblokowani po rozmowie z technikiem Sony. No i najważniejsze – musimy być pewni, że faktycznie nie naruszyliśmy warunków umowy.