Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 marca 2006, 07:21

Gra Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas oficjalnie zapowiedziana

Nie musieliśmy długo czekać na oficjalne potwierdzenie informacji o pracach nad nową, piątą już odsłoną cyklu Tom Clancy’s Rainbow Six. Produkt, który nosi podtytuł Vegas, został wczoraj zapowiedziany przez koncern UbiSoft.

Nie musieliśmy długo czekać na oficjalne potwierdzenie informacji o pracach nad nową, piątą już odsłoną cyklu Tom Clancy’s Rainbow Six. Produkt, który nosi podtytuł Vegas, został wczoraj zapowiedziany przez koncern UbiSoft.

Do tej pory przypuszczaliśmy, że gra ukaże się tylko i wyłącznie na konsolę Xbox 360. Oficjalne oświadczenie prasowe wyprowadza nas z błędu. Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas obsłuży również oba urządzenia firmy Microsoft, jak również PlayStation 2, PlayStation 3 i PC. Na nowy odcinek serialu nie będziemy musieli długo czekać. Gra pojawi się na rynku już jesienią, a za jej produkcję odpowiada wewnętrzne studio UbiSoftu, zlokalizowane w Montrealu.

Jak nietrudno się domyślić, piąta odsłona serii Tom Clancy’s Rainbow Six rozgrywać będzie się w Las Vegas. Odwiedzane przez ponad 35 milionów ludzi rocznie miasto na środku pustyni, będzie celem ataku terrorystycznego, a wszyscy turyści i mieszkańcy metropolii staną się zakładnikami.

Uratowanie ludzi spadnie oczywiście na barki dzielnych komandosów, którzy wciąż nie mają dość spektakularnych akcji – co innego fani cyklu i krytycy, nie pozostawiający na ostatnim odcinku serii suchej nitki (Tom Clancy’s Rainbow Six: Lockdown w wersji na PC uzyskał notę 58.1% według serwisu GameRankings; w przypadku edycji konsolowych oceny są nieco wyższe).

Przedstawiciele koncernu UbiSoft zapewniają, że wraz z wejściem cyklu na konsole nowej generacji, znacznemu ulepszeniu ulegnie oprawa wizualna, fizyka gry oraz sztuczna inteligencja komputerowych przeciwników. Co z tego wyjdzie, dowiemy się już za kilka miesięcy.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej