autor: Michał Kowalski
Gra strategiczna Carrier Command: Gaea Mission zadebiutuje pod koniec września
Studio Bohemia Interactive ujawniło datę premiery swojego najnowszego dzieła Carrier Command: Gaea Mission. Inspirowana grą sprzed prawie 25 lat produkcja ukaże się 27 września.
Czeskie studio Bohemia Interactive, twórcy m.in. świetnej serii ArmA, ujawniło datę premiery swojego najnowszego dzieła, strategii Carrier Command: Gaea Mission. Praski zespół poinformował, że gra ukaże się 27 września. W czasie rozgrywki wcielimy się w dowódcę lotniskowca zdolnego przenosić mniejsze pojazdy bojowe, którym będziemy wydawać rozkazy lub samodzielnie nimi kierować.
Bohemia Interactive podała także wiadomość o dystrybutorze gry. Europejskim wydawcą pudełkowych wersji Carrier Command: Gaea Mission będzie firma Mastertronic. Opublikowano też sześć nowych screenów, które prezentujemy poniżej. Produkcja zostanie wydana na PC oraz Xboksa 360.
Marek Španěl, współzałożyciel studia, mówi o zbliżającej się premierze:
Ja i mój brat Ondriej byliśmy uzależnieni od grania w Carrier Command na Atari ST. W rzeczywistości to ta produkcja zainspirowała nas do zajmowania się profesjonalnym tworzeniem gier. Teraz czujemy się niezwykle podekscytowani, gdy po prawie 25 latach od premiery CC nasza produkcja zostanie zaprezentowana posiadaczom konsol i PC.
Gracze, którzy zakupią przedpremierowo produkcję czeskiego studia (najtańsza edycja kosztuje 19,99 euro, ok, 86 zł), mogą ciągle wzięcia udziału w trwających od 6 kwietnia beta testach. W czasie zabawy można zagrać w okrojoną wersję głównej kampanii CC:GM, walczyć z przeciwnikami, eksplorować mapę oraz zakładać bazy na wyspach, wszystko to w celu zniszczenia wrogiego lotniskowca i zdominowania archipelagu.
Carrier Command to produkcja łącząca w sobie cechy gry strategicznej rozgrywanej w czasie rzeczywistym i symulatora, wydana w 1988 m.in. na komputery Amiga, Atari ST, ZX Spectrum i Commodore 64. W czasie rozgrywki można było zasiąść za sterami futurystycznego myśliwca, niszczyć wrogie lotniskowce i kolonizować znajdujących się na mapie gry wysp. Produkcja posiadała m.in. dwa tryby gry: Action, w którym szansa na napotkanie nieprzyjacielskiego pojazdu jest bardzo wysoka i przeciwnik posiada znakomitą większość wysp, oraz Strategy, gdzie gracz posiada jedną wyspę, a przeciwnik osiem (reszta jest neutralna).