Gra Strafe zadebiutuje 28 marca
Studio Pixel Titans ujawniło datę premiery gry Strafe. Krwawa i skrajnie oldskulowa strzelanka ma zadebiutować 28 marca na PC.
Na początku 2015 roku odbyła się zbiórka na Strafe, nietypową produkcję studia Pixel Titans. Na rynku nie brakuje tytułów inspirowanych starymi tytułami, ale chyba żaden inny projekt nie próbuje nas przenieść w przeszłość tak bardzo, jak dzieło niezależnego amerykańskiego zespołu, reklamowane jako „gra roku 1996”. Pierwotnie ten FPS miał ukazać się na początku zeszłego roku, ale zaliczył opóźnienie i dopiero dziś poznaliśmy ostateczną datę premiery. Twórcy opublikowali nowy zwiastun, w którym zapowiedzieli debiut Strafe 28 marca. Mowa wyłącznie o wersji pecetowej, jako że słowem nie wspomniano o wydaniu na konsolę PlayStation 4, które ujawniono w grudniu.
Oprócz podania terminu premiery Pixel Titans poinformowało na Kickstarterze, że poza głównym trybem „STRAFE” w grze znajdą się dodatkowe trzy opcje zabawy, o których więcej dowiemy się „wkrótce”. Zespół planuje też dodanie obsługi gogli rzeczywistości wirtualnej HTC Vive (wcześniej wspominano tylko o Oculus Rift) i przygotował już całą ścieżkę dźwiękową produkcji.
Strafe to debiutancki projekt studia Pixel Titans, mający nawiązywać do klasycznych strzelanek z lat 90., poczynając od archaicznej grafiki, przez mechanizmy rozgrywki, a na fabule kończąc. Ta ostatnia nie będzie zbyt skomplikowana, a historia kosmicznego złomiarza i ogromnego krążownika ICARUS posłuży wyłącznie jako pretekst do pokonywania kolejnych, losowo generowanych lokacji. Rozgrywka w całości sprowadzi się do dynamicznej walki, w której mobilność oraz wykorzystanie porozrzucanych znajdziek będą miały kluczowe znaczenie. Strafe zaoferuje wyłącznie tryb dla jednego gracza, a śmierć naszej postaci będzie oznaczać konieczność zaczęcia gry od początku.