Poznaliśmy dużo nowych ciekawostek o Gothic Remake, np. o zmienionych lokacjach
Twórcy Gothic Remake wyjawili sporo świeżych detali na temat gry. Dowiedzieliśmy się choćby, jakie nowe funkcje się w niej pojawią czy jakich zmian doczeka się system craftingu.
THQ Nordic dość długo kazało czekać fanom na drugi odcinek podcastu o grze Gothic Remake. Półtora miesiąca po wypuszczeniu pierwszego epizodu wreszcie się on ukazał. Opublikowanego dziś o godz. 16:00 materiału możecie wysłuchać poniżej (dostępne są polskie napisy).
Z trwającego 20 minut i 25 sekund nagrania dowiadujemy się znacznie więcej konkretów na temat gry Gothic Remake niż z poprzedniego.
Arena
Rozmiar znajdującej się w zewnętrznym pierścieniu Starego Obozu areny walk Scatty’ego zostanie zwiększony.
- Jako że jest to jedyne miejsce w Kolonii, w którym więźniowie mogą się nieco rozerwać, deweloperzy chcą, by w remake’u odgrywała ona nieco większą rolę niż w oryginale.
- W grze pojawi się więcej zadań z nią związanych.
- Jej większy rozmiar pozwoli organizować walki inne niż jeden na jednego.
- Magnaci będą wychodzili z zamku, by oglądać starcia innych więźniów – a także takie, w których udział biorą bestie.
Crafting
Dość prosty system craftingu z Gothica doczeka się znacznego usprawnienia, choć jego podstawy zostaną zachowane.
- Teraz da się wytwarzać także inne bronie niż proste miecze.
- Ponadto będziemy mogli robić strzały – podobnie jak w Kronikach Myrtany: Archolos.
Nowe funkcje
Inne systemy – takie jak skradanie się, otwieranie zamków czy kradzież kieszonkowa – również zostaną poprawione. W przypadku tego pierwszego nie oznacza to jednak większej liczby beczek, w których można się schować.
- Pojawią się także zupełnie nowe mechaniki. Jedną z nich będzie możliwość wspinania się po ścianach.
- Pozwoli ona twórcom projektować bardziej wertykalne lokacje, a jednocześnie nagrodzi graczy, którzy lubią eksplorację.
Dubbing
Dowiedzieliśmy się również, w jaki sposób THQ Nordic zamierza podejść do niemieckiego dubbingu.
- Ze względu na to, że deweloperzy zamierzają dodać nieco zadań pobocznych – zwłaszcza w późniejszych, bardziej liniowych etapach gry – a także nieco rozbudować część głównych questów, by wypełnić luki fabularne oryginału, postanowili nagrać wszystkie kwestie postaci od nowa.
- W miarę możliwości zamierzają jednak zatrudnić aktorów głosowych, którzy wzięli udział w oryginale.
- Można mieć nadzieję, że podobne podejście zostanie przyjęte także w przypadku polskiej wersji językowej Gothic Remake.
Inne
- Choć jeszcze tego nie potwierdzono, wszystko wskazuje na to, że na scenie w Starym Obozie będą organizowane koncerty. Jest to element pierwowzoru obecny wyłącznie w niemieckojęzycznej wersji gry.
- Zwrócono uwagę na to, że oprawa wizualna Gothic Remake zostanie utrzymana w znacznie bardziej stonowanych barwach niż ta, którą mogliśmy zobaczyć w grywalnym demie produkcji (wersja ta w całości poszła do kosza). Dotyczy to również oświetlenia – jeśli na screenie ze Starego Obozu wydawało się Wam ono zbyt jasne, już takie ponoć nie jest. Dzięki temu ma zostać zachowana „brązowawa, pylista aura pierwowzoru”.
- W Gothic Remake zabraknie obowiązkowych samouczków. Prawa rządzące Kolonią – i grą – gracze mają odkrywać sami. Będzie to nieco trudniejsze, ale przy tym bardziej immersyjne.
- System rozwoju postaci znów znajdzie odzwierciedlenie w ruchach Bezimiennego – im lepiej wyszkolimy go we władaniu mieczem, tym bardziej zaawansowaną postawę przyjmie on w walce etc.
- Zmieniony zostanie za to sposób, w jaki gracze mogą wejść w posiadanie co lepszych przedmiotów. Ma to związek z ekonomią gry – w Gothic Remake będzie trudniej ją zepsuć niż w oryginale (tj. napełnić kieszenie niemalże dowolną liczbą bryłek rudy).
- W remake’u nie pojawią się hełmy ani tarcze. Pozwoli to zachować „bezpośredniość i brutalność starć” znaną z pierwowzoru.
- System ekwipunku będzie równie minimalistyczny co w pierwszym Gothicu, acz znacznie bardziej intuicyjny.
Wciąż nie poznaliśmy daty premiery gry Gothic Remake. Wiemy tylko, że twórcy celują w rok 2024. Produkcja ukaże się na PC, PS5 i XSX/S.