Klony Lestera przejmują Gothic Classic na Switcha, być może usunie je zapowiedziana łatka
Gothic Classic na Nintendo Switch, choć dość ciepło przyjęty, nie jest pozbawiony rozmaitych błędów. Twórcy zapowiedzieli patch, który ma załatać większość z nich.
Gothic Classic pojawił się na Nintendo Switch niemal dwa tygodnie temu. Klasyczny RPG autorstwa studia Pirahna Bytes pomimo wyeliminowania wielu niedociągnięć pecetowej wersji sprzed dwóch dekad, nie ustrzegł się innych niedoróbek. W ich załataniu ma pomóc właśnie zapowiedziany duży patch – pytanie, które bugi zostaną wyeliminowane, a które umkną uwadze twórców?
Gothic Classic nie ustrzegł się błędów
Na forum Reddit można znaleźć przykłady błędów, które zawiera Gothic Classic na Switchu. Jeden z ciekawszych bugów sprawia, że po zapisaniu i wczytaniu gry przed Obozem na bagnach postać Lestera klonuje się na naszych oczach.
Błąd zauważył i udokumentował gracz o pseudonimie john_nah:
Jak autor filmiku przyznał, po tym jak odkrył, w jaki sposób można wymusić błąd na grze, udało mu się w ten sposób zespawnować 28 postaci Lestera przed crashem gry. Po ponowym uruchomieniu Gothica w lokacji dalej rezyduje dwóch Lesterów.
W Gothiku na Nintendo Switch pozostał także osławiony błąd z drabiną, który ma ponad 20 lat i obecny był w pierwotnej wersji gry na PC. Widać, że nowe pokolenie graczy musi oswoić się z tym klasycznym błędem.
Być może już niebawem te i inne błędy znalezione przez graczy zostaną poprawione, twórcy zapowiedzieli bowiem na Discordzie, że w tym tygodniu do gry trafi patch, który „naprawi większość poważnych niedoróbek”.
Czy wśród nich znajdzie się również legendarny błąd z drabiną? Czy może deweloperzy postanowią zachować ten ślad historii? Okaże się już wkrótce.