autor: Marek Grochowski
Gothic 3 bez StarForce’a
Niechęć graczy do kontrowersyjnego zabezpieczenia płyt, sygnowanego logiem firmy StarForce, znalazła odzwierciedlenie w decyzji, jaką ogłosił dzisiaj Johann Ertl, jeden z przedstawicieli niemieckiego JoWoodu.
Niechęć graczy do kontrowersyjnego zabezpieczenia płyt, sygnowanego logiem firmy StarForce, znalazła odzwierciedlenie w decyzji, jaką ogłosił dzisiaj Johann Ertl, jeden z przedstawicieli niemieckiego JoWoodu.
Reprezentowana przez niego firma postanowiła, by podległe jej studio - Piranha Bytes, podczas prac nad swym sztandarowym cRPG, Gothic 3, nie używało zabezpieczenia rosyjskiej ekipy StarForce, a zamiast niego wykorzystało inny, bardziej przyjazny użytkownikom, system ochrony danych. Jest to reakcja na petycję podpisaną przez graczy z całego świata, którzy mają już dość produktów, powiązanych w jakikolwiek sposób z programem naszych północno-wschodnich sąsiadów.
Gothic 3 to kolejna, trzecia już odsłona jednej z najlepszych gier fabularnych ostatnich lat. Historia przedstawiona w tej części stanowić będzie kontynuację wydarzeń opowiedzianych w jej poprzedniczce. Tym razem akcja przeniesie nas do rozległego królestwa Myrthany. Podczas rozgrywki odwiedzimy m.in. Varrant wraz z obleganą przez orków stolicą, Nordmar, archipelag Wysp Południowych i całkowicie opanowane przez naszych wrogów Północne Krainy. Planowana premiera gry na zachodzie ma nastąpić we wrześniu.