Gothic 2 Dzieje Khorinis: Twórcy tłumaczą się z opóźnień
Twórcy Gothica II: Dziejów Khorinis w filmie na YouTube wyjaśnili przyczyny opóźnienia premiery ich dzieła. Winą obarczają pandemię COVID-19.
Mod do gry Gothic II zatytułowany Dzieje Khorinis, miał ukazać się w grudniu 2020 roku. Niestety, społeczność Gothica na próżno oczekiwała jakichkolwiek informacji o projekcie, który wydawał się być zawieszony. Na oficjalny komunikat ze strony autorów trzeba było czekać do 9 stycznia.
W filmie na oficjalnym profilu YouTube Dziejów Khorinis twórcy przeprosili za opóźnienia oraz wyjaśnili ich przyczyny. Jak tłumaczą, pandemia koronawirusa związała im ręce i praktycznie każdy aspekt prac został utrudniony. W końcu nie jest to produkcja komercyjna, a ludzie zaangażowani w projekt robili to całkowicie hobbystycznie. W tych okolicznościach trzeba było najpierw zająć się pracą, a dopiero później tworzeniem moda.
Epidemiczne obostrzenia sprawiają także dużo trudności w pracy nad ścieżką dźwiękową i dubbingiem. W reżimie sanitarnym sesje nagraniowe trwają o wiele dłużej, zwłaszcza że część aktorów to osoby starsze, które z powodu braku umiejętności nie są w stanie nagrać swoich partii zdalnie. Niektórzy aktorzy sami poprosili o przesunięcie nagrań ze względu na obecną trudną sytuację. Podobny problem istnieje przy tworzeniu ścieżki dźwiękowej, która miała powstać z pomocą orkiestry. W tym przypadku autorzy gotowi są jednak na nagrywanie zdalne, jeśli sytuacja nie ulegnie poprawie.
Nie na każdy aspekt produkcji pandemia wpłynęła negatywnie. Dodatkowy czas twórcy wykorzystali na dopracowanie elementów gameplayu oraz grafiki. W ciągu roku stworzono kilkaset nowych modeli obiektów czy lokacji. Dodano także sporo animacji postaci czy przedmiotów. Autorzy obiecują, że w modzie czekają na nas typy zadań inne niż typowe questy spotykane wcześniej w grach z serii Gothic.
- Oficjalna strona projektu Gothic II: Dzieje Khorinis
- Gothic 2: Kroniki Myrtany na Steam - są wymagania sprzętowe i nowy zwiastun
- Gothic II - poradnik do gry