Google Stadia wini Microsoft i ZeniMax o zamknięcie swoich wewnętrznych studiów
Według najnowszego raportu Kotaku, zamknięcie studiów produkujących gry na platformę Google Stadia mogło być spowodowane „szaleństwem” zakupowym Microsoftu i ostatnim przejęciem ZeniMax Media oraz Bethesda Softworks.
Na początku bieżącego miesiąca Google poinformowało media o zamknięciu studiów, które produkowały gry ekskluzywnie na ich platformę cloudgamingu, Google Stadia. Jak tłumaczyło, oddział Stadia Games and Entertainment zostaje zamknięty przez rosnące koszty firmy i dalsza inwestycja po prostu się nie opłaca. Jak się okazuje, to nie do końca prawda. Jak twierdzi serwis Kotaku, powołując się na swoje anonimowe źródła, dyrektor generalny Google Stadia Phil Harrison przyznał, że czynnikiem mającym wpływ na decyzję o zamknięciu studiów w Los Angeles i Montrealu był zakup ZeniMax Media oraz Bethesda Softworks przez Microsoft.
Nie wiadomo dokładnie, jak nabycie ZeniMax wpłynęło na ostateczną decyzję w sprawie zamknięcia studiów Stadii. Harrison wspomina również, jakoby duży wpływ na zamknięcie studiów deweloperskich miały mieć „rosnące koszty tworzenia gier” wynikające z pandemii COVID-19.
Wiadomo także, że dla pracowników zamkniętych studiów decyzja była sporym zaskoczeniem, ponieważ jeszcze kilka tygodni wcześniej dostali pochwałę za wielkie postępy od samego Harrisona. Może to świadczyć o tym, że plan zamknięcia studiów deweloperskich pojawił się dość nagle.
Jednak mimo tego Stadia widocznie się rozwija, wiemy o tym choćby przez ostatnie ogłoszenie Google, w którym zapowiedziało nadejście ponad setki gier na ich platformę cloudgamingu do końca 2021 roku.
- Raport Kotaku na temat Google Stadia
- Google Stadia likwiduje wewnętrzne studia; firma skupi się na innych celach