autor: Oliwer Stanisławski
Google Stadia – input lag jednak może zaskakiwać
Jak się okazuje, Google Stadia w grze Red Dead Redemption 2 ma mniejsze opóźnienia od Xboxa One X. Dokładny test został umieszczony w serwisie YouTube, na kanale Digital Foundry.
Niedawno odbyła się premiera platformy streamingowej od Google. Usługa nie cieszy się dużym uznaniem wśród graczy, o czym już dla Was pisaliśmy. Pierwsze recenzje negatywnie oceniały ograniczone funkcje Stadii oraz ilość pobieranych danych i mocno krytykowały opóźnienia. Te ostatnie zostały jednak szybko poprawione, bowiem w teście przeprowadzonym przez ekipę Digital Foundry opisywana usługa nie wypadła najgorzej. Eksperci porównali Google Stadia (w wersji podstawowej i pro) z Xboksem One X oraz PC w Red Dead Redemption 2 – grze, która ostatnimi czasy często jest wykorzystywana do wszelkiego rodzaju testów.
Poniżej przedstawiamy materiał wideo z analizy porównawczej wszystkich wymienionych platform:
Autorzy filmu dogłębnie omówili wiele elementów związanych z jakością rozgrywki. Chandoog, użytkownik niemieckiego forum ResetEra, wyłapał najciekawszą kwestię – wysokość input lagów (opóźnień wejścia) występujących na testowanych platformach.
Tak prezentują się ustawienia Red Dead Redemption 2 w usłudze od Google, przy których były robione pomiary opóźnienia:
- jakość tekstur: ultra,
- filtrowanie anizotropowe: mniejsze niż 4x,
- jakość oświetlenia: średnia,
- jakość odbić: niska (jak na XB1X),
- cienie w pobliżu: wysokie,
- dalekie cienie: wysokie (wyższe niż na XB1X),
- światło wolumetryczne: niskie/średnie (jak na XB1X),
- teselacja: wysoka,
- poziom szczegółowości drzew: niski,
- poziom szczegółowości trawy: niski (jak na XB1X),
- jakość futra: średnia (jak na XB1X).
Wyniki testu input lagów prezentują się następująco:
- Google Stadia: 385 milisekund,
- PC (60 FPS, potrójne buforowanie): 355 milisekund,
- Xbox One X: 435 milisekund.
Jak widzimy, jakość na Stadia nie jest powalająca i pod względem renderowania jeszcze dużo jej brakuje do tej oferowanej przez PC i Xboxa. Jednakże zamieszczony powyżej test dowodzi tego, że platforma robi szybkie postępy i w zaledwie kilka dni po premierze pokonała Xboxa One X.