GOG stał się częścią dużego europejskiego stowarzyszenia, które walczy o zachowanie gier wideo. To pierwszy przedstawiciel Polski w EFGAMP
Serwis GOG stał się częścią największego europejskiego stowarzyszenia, które dba o zachowanie gier wideo jako dziedzictwa kulturowego.
Platforma GOG od dziś jest częścią stowarzyszenia European Federation of Game Archives, Museums and Preservation Projects (EFGAMP), które od 2012 roku dba o zachowanie gier wideo jako fragmentu kulturowego dziedzictwa.
Cyfrowy sklep został tym samym pierwszym polskim przedstawicielem we wspomnianej organizacji, liczącej ponad 20 instytucji, które również troszczą się o interaktywny dorobek – zaliczają się do nich choćby Vigamus (Muzeum gier wideo w Rzymie), Computerspielemuseum z Berlina czy holenderski Instytut Dźwięku i Wizji.
Dyrektor zarządzający GOG, Maciej Gołębiewski, w opublikowanym komunikacie nieco szerzej wypowiedział się o dołączeniu do EFGAMP. Przedstawiciel naszej rodzimej platformy zapewnił, że przedsiębiorstwo będzie kontynuowało prace, które pomogą ocalić kultowe tytuły.
Jako europejska firma czujemy odpowiedzialność za zachowanie dziedzictwa gier wideo. Dołączenie do EFGAMP wzmacnia to zobowiązanie. Naszym kolejnym krokiem będzie rozszerzenie współpracy instytucjonalnej z muzeami oraz organizacjami rządowymi i pozarządowymi na całym świecie.
Przypomnijmy, że w grudniu 2024 roku serwis przedstawił szczegóły inicjatywy nazwanej „GOG Preservation Program”. Dzięki niej aktualnie około 100 klasycznych produkcji może liczyć na wsparcie techniczne. Jak zapowiedział Marcin Paczyński, starszy menedżer ds. rozwoju biznesu, do końca 2025 roku ochroną ma zostać objętych co najmniej 500 pozycji dostępnych na GOG-u.