autor: Szymon Liebert
God of War: Wstąpienie z trybem multiplayer – bitwy w 8 osób
W God of War: Wstąpienie pojawi się ośmioosobowy tryb multiplayer, który będzie dodatkiem do kolejnej przygody Kratosa. Twórcy z Sony Santa Monica pokazali i omówili rozgrywkę wieloosobową.
Studio Sony Santa Mocna dało w końcu powód graczom, aby ekscytować się nową odsłoną przygód Kratosa. God of War: Wstąpienie, produkcja zapowiedziana parę dni temu w dość stonowanym zwiastunie, będzie zawierała tryb wieloosobowy. Na arenach zmierzy się do 8 graczy, podzielonych na dwie drużyny. W walkach tego typu nie weźmie udział wspomniany Spartiata, któremu zostanie poświęcona kolejna widowiskowa kampania solowa.
Rozgrywka online została pokazana przedstawicielom prasy i omówiona na łamach PlayStation Blog. Dziennikarze zobaczyli jeden z trybów szykowanych przez dewelopera. A w nim dwie czteroosobowe drużyny zmierzą się ze sobą o to, kto będzie mógł pokonać gigantycznego tytana, szalejącego na arenie. Ciekawostka polega na tym, że każda z grup będzie musiała odpierać także ataki mniejszych wrogów kierowanych przez sztuczną inteligencję.
W trybie multiplayer wcielimy się w bezimiennych wojowników walczących w imię Zeusa, Posejdona, Hadesa lub Aresa. Wybór frakcji ma być istotny, bo od niego będzie zależało to, jakie specjalne moce, bonusy i słabości otrzyma nasza postać. Twórcy zapowiadają możliwość zmiany ustawień i ekwipunku bohaterów oraz pełnoprawny system rozwoju. God of War otrzyma więc prawdopodobnie komplet standardowych funkcji multiplayerowych.
Studio Sony Santa Monica przyznaje, że potrzebuje jeszcze sporo czasu na dokończenie nowego God of War. Z tego względu nie wiadomo dokładnie, ile trybów multiplayer ostatecznie znajdzie się w grze. Autorzy celują za to w około 7 map do wyboru (5 dużych i 2 mniejsze). Wiemy też, że rozgrywka wieloosobowa będzie odarta z wątków fabularnych (bo to domena kampanii solowej) i zabraknie w niej takich opcji jak granie na podzielonym ekranie.