autor: Bartosz Świątek
God of War sprzedał się w 5 milionach kopii w ciągu miesiąca
Dzięki prezentacji Sony skierowanej do inwestorów wiemy, że God of War – czyli stworzona przez studio Sony Santa Monica kontynuacja przygód legendarnego zabójcy bogów Kratosa – sprzedał się w ciągu miesiąca w liczbie przeszło 5 mln egzemplarzy. Japoński gigant ma tez inne powody do zadowolenia.
God of War – kwietniowy tytuł ekskluzywny dla PlayStation 4, stanowiący zupełnie nowe podejście do przygód znanego z PS2, PS3, PSP i PS Vity Kratosa – sprzedaje się rewelacyjnie. Jeśli zawierzyć wypowiedzi Johna Kodery w czasie prezentacji skierowanej do inwestorów, w ciągu miesiąca od premiery rozeszło się przeszło 5 milionów egzemplarzy.
W kwietniu 2018 roku ukazał się God of War. Rynek bardzo docenił tę premierę. Temu tytułowi należącemu do Sony udało się osiągnąć najszybszy odnotowany rozwój. Zaraz po wydaniu, w okresie jednego miesiąca, liczba sprzedanych kopii przekroczyła 5 mln. God of War to zaledwie początek. Inne tytuły ekskluzywne, które ukażą się w nadchodzących miesiącach – te IP będą wykorzystywane na różne sposoby – powiedział Kodera.
Wieści te nie powinny stanowić zaskoczenia biorąc pod uwagę dotychczasowe doniesienia. W ciągu zaledwie pierwszych trzech dni od premiery 20 kwietnia do klientów trafiło przecież 3,1 mln kopii gry (tym samym God of War stał się równocześnie najlepiej sprzedającym się exclusive’em na PS4), a w kwietniu zasłużyła sobie ona na miano jednej z najbardziej dochodowych produkcji na amerykańskim rynku. Tytuł studia Sony Santa Monica zaskarbił sobie również przychylność krytyków, „wykręcając” średnią z recenzji w serwisie Metacritic na poziomie 94% (u nas otrzymał notę 9,5/10).
Wspomniana wyżej prezentacja przyniosła jeszcze kilka innych ciekawych informacji. W dobrym tempie rozwija się usługa PlayStation Plus, której w roku finansowym 2017 udało się zdobyć 7,8 mln kolejnych subskrybentów (całkowita ich liczba wynosi obecnie 34,2 mln). W tym samym okresie sprzedało się łącznie 246 mln gier na platformę Sony. Użytkownicy najnowszej konsoli japońskiego giganta spędzili na graniu przeszło 800 mln godzin (wynik z ostatniego tygodnia grudnia 2017 r.). Rośnie też sprzedaż PlayStation VR, jednak rynek urządzeń rzeczywistości wirtualnej jako taki rozwija się zdaniem Sony słabiej niż oczekiwano – tym samym firma musiała odpowiednio dostosować swoje oczekiwania (niestety nie podano konkretnych liczb, co sugeruje, że nie ma się czym chwalić).