autor: Michał Kułakowski
GoatZ – nowy „survivalowy” dodatek dla Symulatora kozy zadebiutuje w tym tygodniu
Twórcy popularnej humorystycznej gry Symulator kozy zapowiedzieli na 7 maja premierę nowego płatnego dodatku, który zatytułowany został GoatZ. W DLC deweloperzy wyśmiewają się z modelu rozgrywki oraz schematów, które możemy znaleźć w niezliczonych survivalowych produkcjach z nieumarłymi, takich jak np. DayZ.
Symulator kozy doczeka się drugiego dodatku, który na swój satyryczny celownik wziął kolejny popularny gatunek gier komputerowych. Po rozszerzeniu parodiującym MMORPG, które ukazało się w ubiegłym roku, twórcy zapowiedzieli GoatZ. Nowe DLC wyśmiewa się z niezliczonych survivalowych gier z zombie w roli głównej (z DayZ na czele), które w ostatnim czasie zalały pecetowy rynek. W przeciwieństwie do poprzedniego dodatku, GoatZ jest płatne, a jego sugerowana cena wyniesie 4.99 dolara (ok. 18 zł). Premiera w serwisie Steam zaplanowana została na 7 maja. Tytuł jako osobna aplikacja trafi także na urządzenia mobilne korzystające z systemów iOS i Android.
GoatZ jest żartobliwie określane przez twórców jako „jedyna survivalowa gra z zombie na Steamie, która nie jest dostępna w programie wczesnego dostępu” (co ciekawe, samo stwierdzenie nie jest specjalnie dalekie od prawdy). Podobnie jak w podstawce, gracze kontrolują kozę, która tym razem jest jednak uzbrojona w jedną z kilkunastu dostępnych broni i walczy z nieporadnymi zombie. W trakcie przygody przemierzać będziemy zupełnie nową mapę oraz skorzystamy z systemu craftingu, który jak wiemy, jest obowiązkowy w produkcjach z gatunku. Twórcy obiecują równocześnie masę bugów i błędów, mających uczynić rozgrywkę jeszcze bardziej nieprzewidywalną.
Produkcja ma wyśmiewać się ze schematów i rozwiązań, które możemy znaleźć w wielu grach survivalowych
Przypomnijmy, że Symulator kozy to sanboksowa gra zręcznościowa autorstwa studia Coffee Stain, w której wcielamy się w kozę i siejemy spustoszenie na pełnej sekretów i niespodzianek mapie, wykonując przy tym szereg różnorodnych zadań. Produkcja była początkowo żartem, który ostatecznie przeistoczył się w pełnoprawny projekt. Premiera tytułu na PC miała miejsce 1 kwietnia 2014 roku. Nieco później gra trafiła na platformy mobilne (iOS i Android), a w ubiegłym miesiącu zadebiutowała również na konsolach Xbox 360 i Xbox One. Dzięki obecności w programach popularnych youtuberów i w sieciach społecznościowych produkcja stał się szybko sukcesem. Krytycy Symulatora kozy wytykali mu płytkość oraz miałkość rozgrywki, która nudzi się po kilkunastu minutach zabawy i nie jest warta swojej ceny.