Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 16 października 2015, 13:03

autor: Adrian Werner

Ghosts of Memories - premiera polskiej gry logicznej inspirowanej Monument Valley

Do sprzedaży na mobilne systemy iOS i Android trafiło Ghosts of Memories, czyli abstrakcyjna gra logiczna wzorowana na znakomitym Monument Valley. Projekt opracowało siemianowickie studio Paplus International.

Doczekaliśmy się wreszcie premiery Ghosts of Memories, czyli mobilnej gry logicznej polskiego studia Paplus International, dla której głównym źródłem inspiracji było przebojowe Monument Valley.

Obecnie gra dostępna jest wyłącznie na urządzenia mobilne działające w oparciu o systemy iOS i Android. Jest to produkcja premium, a więc nieposiadająca mikropłatności.

Fabuła gry jest mocno enigmatyczna. Wcielamy się w podróżnika z magicznym berłem, który wędruje przez przedziwną krainę, będącą miejscem styku wielu wymiarów. Na początku przygody nie posiadamy praktycznie żadnej wiedzy o tym świecie, ani kierowanej przez nas postaci. Wiemy jedynie, że za pomocą berła komunikuje się z nami kobieta potrzebująca pomocy. Wraz z pokonywaniem etapów gracz odkrywa kolejne skrawki fabuły, co pozwala krok po kroku uzupełnić brakujące informacje i ostatnie złożyć je w jedną całość.

W grze obserwujemy akcję z perspektywy izometrycznej. Na każdym poziomie naszym zadaniem jest doprowadzenie postaci od punktu startowego do wyjścia – a miejsc tych oczywiście nigdy nie łączy prosty szlak. Sprawia to, że musimy go wykreować, korzystając z własnego sprytu i wyobraźni. Gracze mogą manipulować elementami otoczenia, przestawiając jego elementy oraz korzystając z różnorodnych urządzeń. Ponadto kierowany przez nas podróżnik posiada specjalne berło wyposażone w szereg magicznych mocy, pomagających w osiągnięciu sukcesu. Oczywiście, nie otrzymujemy dostępu do tych wszystkich zdolności od razu. Zamiast tego w trakcie kampanii co pewien czas uczymy się nowej mocy, co pozwoliło autorom na regularne zmiany części zasad rządzących rozgrywką i wprowadzanie świeżych łamigłówek.

Wszystko to ukazane zostało za pomocą ślicznej oprawy graficznej. Mapy są bardzo pomysłowe i kolorowe, dzięki czemu patrzy się na nie z prawdziwą przyjemnością. Natomiast obecność czterech odmiennych krain, które przychodzi nam zwiedzić podczas kampanii, zapewnia odpowiedną różnorodność wizualną.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej