Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 16 września 2015, 12:10

autor: Piotr Doroń

Ghosts of Memories - polska gra logiczna inspirowana Monument Valley zadebiutuje w październiku

16 października zagramy w Ghosts of Memories - abstrakcyjną grę logiczną inspirowaną znakomitym Monument Valley. Co ciekawe, grę tworzy siemianowickie studio Paplus International. Gra trafi na smartfony i tablety z systemami Android oraz iOS.

Rynek gier mobilnych znany jest z tego, że na fali popularności jednej produkcji stara się zwykle wypłynąć liczna grupa innych tytułów, nierzadko bezczelnie kopiujących rozwiązania, które przesądziły o sukcesie oryginału. W przypadku Monument Valley – abstrakcyjnej gry logicznej studia ustwo – do takiej sytuacji nie doszło. Pomijając kilka mniejszych pozycji (np. Skyward firmy Ketchapp) i inspirowane Lara Croft GO, nie doczekaliśmy się godnego uwagi klona jednej z najlepiej ocenianych gier mobilnych w historii. Czy Ghosts of Memories wypełni tę niewątpliwą lukę?

Nad Ghosts of Memories pracuje polskie studio Paplus International z siedzibą w Siemianowicach Śląskich, mające w dorobku zręcznościówkę Drunken Monkey. Mamy tu do czynienia z oniryczną grą logiczną. Podobnie jak w Monument Valley, akcję obserwować będziemy z rzutu izometrycznego. Ta forma prezentacji sprzyja projektowaniu ciekawych zagadek środowiskowych, wykorzystujących rozmaite mechanizmy i zjawiska, takie jak złudzenia optyczne. I choć w Ghosts of Memories nie zabraknie innych mechanik, skojarzenia z ubiegłorocznym hitem studia ustwo nasuwają się same.

Gra, której debiut na smartfonach i tabletach z systemami Android oraz iOS odbędzie się 16 października, opowie o losach samotnego podróżnika, który podczas jednej ze swoich wędrówek wchodzi w posiadanie starożytnego berła. Artefakt pozwala na manipulowanie rzeczywistością i przechodzenie z jednego wymiaru do drugiego, dzięki czemu heros poradzi sobie z kolejnymi przeciwnościami losu i czyhającymi na niego pułapkami. Magiczne berło posiada jeszcze jedną, zaskakującą właściwość – przemawia głosem pewnej zniewolonej niewiasty, którą bohater, w zamian za pomoc i uwolnienie mocy drzemiących w artefakcie, pragnie uratować.

Podstawowa kampania zostanie podzielona na 15 poziomów, umiejscowionych w czterech zróżnicowanych krainach. Niewielka liczba plansz, szczególnie w porównaniu do casualowych gier logicznych pokroju Two Dots, ma zostać wynagrodzona dopracowanymi i rozbudowanymi łamigłówkami. Dla przykładu, większość wyzwań wymagać będzie odbywania podróży między wymiarami i wpływania na panującą w nich sytuację, co ma prowadzić do otwierania kolejnych przejść i rozwiązywania łamigłówek.

Ghosts of Memories przypadnie do gustu wszystkim estetom. Delikatna kolorystyka idealnie współgra z niezwykłym klimatem, przywodzącym na myśl marzenia senne, a składające się z ruchomych segmentów poziomy, pełne nierzeczywistych struktur, udanie budują ulotną atmosferę. Mimo ujawnienia sporej ilości informacji, gra ciągle pozostaje owiana aurą tajemniczości. Więcej światła rzucą na nią – i być może na wykorzystywany model biznesowy – beta testy, do których powinno dojść niebawem. Zapisy do nich prowadzone są na oficjalnej stronie internetowej produkcji.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej