Ghost of Tsushima ukończyło wyjątkowo dużo osób; gra pobiła Horizon i RDR2
Ghost of Tsushima może pochwalić się bardzo wysokim wskaźnikiem ukończenia kampanii. Z gier z otwartym światem na PS4 lepszy wynik posiada tylko Marvel's Spider-Man.
Serwis Ungeek opublikował ciekawą analizę dotyczącą gier z otwartym światem wydanych na PlayStation 4. Wynika z niej, że Ghost of Tsushima ukończyła ponad połowa osób, które zagrały w ten tytuł, co jest wynikiem rzadko spotykanym w tej kategorii.
Dane uzyskano porównując Trofea przyznawane po przejściu głównych wątków w produkcjach z otwartym światem. W przypadku Ghost of Tsushima nosi ono nazwę „Mono no Aware” i uzyskało je 50,2% posiadaczy gry. W tej kategorii wyższym wynikiem (50,8%) może pochwalić się tylko Marvel's Spider-Man. Warto jednak pamiętać, że ukończenie kampanii w drugiej z tych produkcji zajmuje ok. 25-30 godzin, podczas gdy Tsushima pod tym względem potrafi być nawet dwukrotnie bardziej wymagająca pod względem czasowym. Jeszcze lepszy wskaźnik ukończenia ma Miles Morales (66,1%), ale ta kampania jest jeszcze krótsza niż podstawowego Spider-Mana.
Fakt, że prawie co drugi gracz nie ukończył kampanii z Ghost of Tsushima może wydawać się zaskakujący dla osób, które nie śledzą podobnych statystyk. W rzeczywistości jednak 50,2% jest bardzo wysokim wynikiem, gdyż standardem w przypadku gier z otwartym światem jest ok. 30%. Produkcje tego typu są bardzo obszerne i większość osób poddaje się na długo przed dotarciem do finału historii. Jak powszechne jest to zjawisko, można się przekonać przeglądając przygotowane przez serwis Ungeek zestawienie wielkich przebojów w tej kategorii:
Wskaźniki ukończenia kampanii w grach na PS4:
Gra | Jak wielu gracz ukończyło główny wątek w kampanii: |
50.8% | |
50,2% | |
38.2% | |
37,4% | |
36.7% | |
34.7% | |
34.1% | |
33,9% | |
30% | |
29.8% | |
28.6% | |
28.2% | |
24.9% | |
23% | |
19.8% |
Należy dodać, że ogólnie wielu graczy nie kończy gier, nie tylko tych z otwartym światem. W zeszłym roku pisaliśmy, że trzy miesiące po premierze kampanię The Last of Us: Part II ukończyło 58,5% graczy, co stanowiło jeden z najlepszych rezultatów wśród gier na PlayStation 4, a przecież jest to stosunkowo krótka produkcja.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że dwa miesiące po debiucie Ghost of Tsushima wskaźnik przejścia kampanii wynosił 40%, więc od tego czasu wyraźnie wzrósł. Podejrzewamy, że dużą w tym rolę odegrał fakt, że gra oferuje liczne ulepszenia graficzne na PS5, więc osoby które kupiły next-gena Sony z chęcią udały się na wyprawę do wirtualnej Japonii w grze studia Sucker Punch. Zwłaszcza że na razie wybór produkcji opracowanych specjalnie z myślą o nowej generacji jest skromny.
- Recenzja Ghost of Tsushima – wspaniałe pożegnanie PS4
- Ghost of Tsushima – poradnik
- Ghost of Tsushima – strona oficjalna