Ghost of Tsushima pobiło rekord Horizon: Zero Dawn
Ghost of Tsushima zaliczyło najlepszy cyfrowy debiut nowej marki w historii firmy Sony. Gra sprzedaje się znacznie szybciej niż Horizon: Zero Dawn oraz Days Gone.
Grupa analityczna SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki rynku gier za ubiegły miesiąc. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że pod względem przychodów największą cyfrową premierą tego okresu było Ghost of Tsushima. W lipcu w dystrybucji elektronicznej zakupiono 1,9 mln egzemplarzy najnowszej produkcji studia Sucker Punch.
To rekord w przypadku nowej marki ekskluzywnej dla konsol firmy Sony. Dla porównania Horizon: Zero Dawn na osiągnięcie 1,9 mln egz. potrzebowało dwóch miesięcy, a Days Gone po 60 dniach na rynku mogło pochwalić się rezultatem 1,3 mln egzemplarzy.
Analitycy podkreślają, że gry ekskluzywne firmy Sony mocno skorzystały na koronawirusie. Zazwyczaj środek roku jest mało korzystnym okresem, gdyż ludzie mogą wtedy przebierać między innymi sposobami rozrywki. W 2020 r. jest inaczej, co znalazło przełożenie na wyśmienite wyniki sprzedaży. Widać to było również w czerwcu. Wtedy cyfrowym liderem było The Last of Us: Part II, które znalazło 2,4 mln nabywców w dystrybucji elektronicznej w miesiącu swojej premiery.
- SuperData – strona oficjalna
- Recenzja Ghost of Tsushima – wspaniałe pożegnanie PS4
- Ghost of Tsushima - poradnik do gry
- Oficjalna strona internetowa gry Ghost of Tsushima
- Wszystko o Ghost of Tsushima
Najlepiej zarabiające gry cyfrowe w lipcu 2020 r.
W raporcie Superdata znalazło się również kilka innych ciekawych informacji. Sporym sukcesem okazało się Paper Mario: The Origami King, którego cyfrowa sprzedaż przekroczyła 550 tys. egzemplarzy. Ten wynik blednie w porównaniu z tymi osiągniętymi przez Animal Crossing: New Horizons (5 mln) oraz Pokemon Sword/Pokemon Shield (2,7 mln), ale gra sprzedaje się szybciej niż Fire Emblem: Three Houses, które zadebiutowało w lipcu ubiegłego roku.
Doskonale radzi sobie również Pokemon GO, dla którego ubiegły miesiąc był drugim najlepszym w historii. Co więcej, przychody z gry były jedynie o 0,4% niższe niż w sierpniu 2016 roku, kiedy to gra była światowym fenomenem. Stało się tak pomimo tego, że obecnie liczba użytkowników stanowi jedynie 16% tej ze szczytu popularności.
Warto także zwrócić uwagę na sukces Garena Free Fire, czyli strzelanki battle royale, która stała się trzecią najlepiej zarabiającą grą mobilną.
Gry pecetowe
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Gry konsolowe
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Gry mobilne
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | Peacekeeper Elite (specjalna chińska wersja PUBG Mobile, znana również jako Game for Peace) |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |