Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 maja 2020, 16:42

autor: Bartosz Krawcewicz

Ghost of Tsushima – nowe informacje o grze

Przedstawiciele studia Sucker Punch odpowiedzieli na pytania, które zrodziły się w głowach graczy po ostatniej prezentacji State of Play poświęconej grze Ghost of Tsushima. Podczas sesji Q&A poruszono kwestie m.in. poziomu trudności produkcji oraz uzbrojenia głównego bohatera.

Ghost of Tsushima – nowe informacje o grze - ilustracja #1
Prezentacja gry Ghost of Tsushima podczas State of Play zaintrygowała graczy.

Z okazji State of Play poświęconego grze Ghost of Tsushima, które odbyło się 14 maja, blog PlayStation zorganizował twitterową sesję pytań i odpowiedzi (Q&A) z deweloperami nadchodzącego tytułu. Nate Fox i Jason Connell ze studia Sucker Punch odpowiedzieli na pytania graczy, rozwiewając w ten sposób pewne wątpliwości dotyczące nowego dzieła twórców serii inFamous oraz Sly Cooper.

Uzbrojenie

Podstawową bronią Jina, głównego bohatera Ghost of Tsushima, będzie katana – pamiątka rodzinna, która będzie towarzyszyć mu przez całą grę. Oprócz tego, protagonista będzie mógł używać dwóch rodzajów łuków (krótkiego i długiego), bomb dymnych oraz kunai. Nie uświadczymy toporów, włóczni ani walki dwoma mieczami. Będzie można za to ulepszać katanę, co wpłynie nie tylko na jej statystyki, ale również na jej wygląd.

Podczas walki mieczem gracze nie będą w stanie celować w określone części ciała. Celem Jina jest jak najszybsze pokonanie wroga za pomocą wszelkich dostępnych środków, a nie znęcanie się nad nim poprzez finezyjne odcinanie kończyn.

Eksploracja

Na początku gry Jin będzie mógł wybrać sobie konia, który będzie mu potem towarzyszył do końca przygody. Jazda wierzchem i piesza wędrówka będą jedynymi sposobami na przemieszczanie się po mapie gry. Chociaż w Ghost of Tsushima pojawią się statki, nie będzie można nimi pływać.

Podczas podróży Jin spotka wiele postaci pobocznych, dla których będzie mógł wykonywać opcjonalne misje, a także odwiedzi miasta, gdzie będzie mógł uzupełnić zapasy. W grze zabraknie systemu karmy. Podejmowane przez Jina decyzje nie będą jednoznacznie dobre lub złe, nie będą też odgórnie narzucały sposobu grania (jak to miało miejsce np. w serii inFamous).

W grze pojawią się zmienne warunki pogodowe, a także cykl dobowy (podział na dzień i noc). Będzie też można polować na zwierzęta, jednak tylko na te agresywne.

Poziom trudności i długość gry

Ghost of Tsushima będzie posiadało trzy poziomy trudności – łatwy, średni i trudny. Na najwyższym poziomie Mongołowie będą bardziej agresywni, a gracz będzie musiał wykazać się większą precyzją podczas wykonywania ruchów w walce. Łatwy poziom stworzono zaś z myślą o osobach, które od wyzwań w grze bardziej cenią sobie poznawanie historii i eksplorację.

Chociaż twórcy już wcześniej wypowiadali się na temat długości produkcji, pytanie o tę kwestię raz jeszcze padło podczas Q&A. Nate Fox nie chce podawać konkretnych liczb, ale zapewnia, że przejście głównego wątku kampanii zajęło większości testerów więcej niż tydzień.

Ghost of Tsushima ukaże się 17 lipca 2020 roku na PlayStation 4.