Ghost of Tsushima – długi gameplay z State of Play
Dzisiejsze State of Play poświęcono w całości grze Ghost of Tsushima. Studio Sucker Punch zaprezentowało graczom gameplay skupiający się na walce oraz eksploracji w jego najnowszej produkcji.
Zgodnie z wtorkową zapowiedzią, firma Sony Interactive Entertainment zaprezentowała światu rozbudowany gameplay z gry Ghost of Tsushima. Poświęcony temu tytułowi dzisiejszy odcinek State of Play skoncentrował się na najważniejszych elementach rozgrywki. Mogliśmy rzucić okiem przede wszystkim na to, jak w najnowszym dziele zespołu Sucker Punch będzie wyglądać eksploracja oraz walka. Nim zaprosimy Was na seans, przypominamy, że Ghost of Tsushima 17 lipca trafi na PlayStation 4.
Ghost of Tsushima, czyli Assassin’s Creed spotyka Wiedźmina w Japonii
Powyższy gameplay rozpoczyna się od pokazu pozbawionej znaczników eksploracji świata. Owszem, gra pozwoli nam zaznaczać na mapie interesujące miejsca, jednak by pokazała nam dystans do jednego z nich, będziemy musieli ją o to „poprosić”, wybierając odpowiednią opcję na krzyżaku. W ten sposób twórcy zachęcą nas do uważnej obserwacji najbliższej okolicy, co pozwoli nam wypatrzeć inne ciekawe lokacje; przykładowo dym wskaże nam miejsca pobytu ludzi potrzebujących pomocy. Warto przy okazji zaznaczyć, że wierny rumak bohatera przybiegnie do niego na zawołanie niczym Płotka w trzecim Wiedźminie, a w trudno dostępne miejsca wespniemy się z gracją godną asasyna.
Autorzy pozwolili nam także rzucić okiem na starcia z przeciwnikami. W cichej eliminacji adwersarzy pomogą nam wskaźniki wykrycia wyglądające niczym wyjęte żywcem z najnowszych części serii Assassin’s Creed lub Far Cry. Jeśli zaś zostaniemy zauważeni przez wrogów, nie pozostanie nam nic innego, jak stawić im czoła, przyjmując odpowiednią postawę bojową, wyprowadzając szybkie, precyzyjne cięcia oraz wykonując błyskawiczne uniki i kontrataki. Jak na prawdziwego „ducha” przystało, oponentów poślemy do piachu również z bezpiecznej odległości, korzystając z łuku lub kunai.
Interaktywny film Akiry Kurosawy
Prezentację wieńczy pokaz trybu fotograficznego, który umożliwi nam tworzenie krótkich filmów, oraz „Samurajskiego Kina”, czyli monochromatycznego trybu obrazu upodabniającego grę do dzieł Akiry Kurosawy.