Ghost of Tsushima: DLC Iki Island ze skalowaniem poziomu trudności
Twórcy Ghost of Tsushima ujawnili część nowości, które zaoferuje DLC Iki Island. Dodatek wprowadzi m.in. skalowanie poziomu trudności i niedostępne wcześniej umiejętności, w tym szarżę dla konia.
Jason Connell i Patrick Downs, deweloperzy ze studia Sucker Punch, udzielili wywiadu serwisowi IGN, w którym wyjawili część nowości przygotowywanych z myślą o DLC Wyspa Iki do Ghost of Tsushima. Obok niedostępnych w „podstawce” umiejętności twórcy zdecydowali się wprowadzić w rozszerzeniu skalowanie poziomu trudności. Dzięki temu każdy gracz – niezależnie od tego, na jakim etapie przygody postanowi rozpocząć dodatek (najszybciej da się to zrobić na początku drugiego aktu gry, po dotarciu do regionu Toyotama) – będzie mógł liczyć na odpowiednie wyzwanie. Jak powiedział Jason Connell:
Nawet jeśli dotarliście już do końca podstawowej wersji gry, nie spodziewajcie się spacerku w DLC. Rozgrywka w dalszym ciągu pozostanie angażująca (…).
Co niektórzy z Was mogą poczuć zawód na wieść, że na wyspie Iki nie znajdziemy nowych broni ani nie nauczymy się nieznanych wcześniej postaw. Deweloperzy zapewnili jednak, że pojawią się dodatkowe umiejętności – część z nich posiądzie koń głównego bohatera. Rumak będzie mógł m.in. przywdziać zbroję i szarżować na wrogów. Jin też prawdopodobnie otrzyma nowe zdolności, ale twórcy uznali, że gracze powinni odkryć je sami, i nie zdradzili na ich temat nawet słowa.
Wyjawili za to, iż zrobili dobry użytek z funkcji PlayStation 5, w tym z dźwięku 3D, za sprawą którego ulepszono mechanikę przewodniego wiatru, służącą m.in. do odkrywania znajdziek. Ponadto przy okazji udostępnienia ostatniego trailera Ghost of Tsushima: Director’s Cut (w skład tej edycji będzie wchodził omawiany dodatek) dowiedzieliśmy się co nieco na temat samej wyspy Iki, określanej mianem „dzikiej i bezprawnej lokacji”. Mają pojawić się w niej nowe stronnictwa, nieobecni w „podstawce” wrogowie oraz zwierzęta do oswojenia (w tym małpy i koty). Rozmiar DLC Iki Island ma być natomiast porównywalny do jednego aktu „podstawki”.
Przypomnijmy, że Ghost of Tsushima: Director’s Cut ukaże się na PS4 i PS5 20 sierpnia. Wersje na obie konsole Sony będą się nieco różniły – szczegóły znajdziecie tutaj.
- Oficjalna strona internetowa marki PlayStation
- Oficjalna strona internetowa gry Ghost of Tsushima
- Recenzja Ghost of Tsushima – wspaniałe pożegnanie PS4
- Ghost of Tsushima – poradnik do gry