autor: Radosław Szewczyk
Gears of War stworzono za 9 milionów dolarów
Ile może kosztować wyprodukowanie takiej gry jak Gears of War? Okazuje się, że nie aż tak wiele jak niektórzy przewidywali, bowiem ujawniono dziś, że na proces deweloperski tej gry przeznaczono około 9 milionów dolarów.
Ile może kosztować wyprodukowanie takiej gry jak Gears of War? Okazuje się, że nie aż tak wiele jak niektórzy przewidywali, bowiem ujawniono dziś, że na proces deweloperski tej gry przeznaczono około 9 milionów dolarów.
Taki a nie inny budżet tej produkcji, zdradził wiceprezes firmy Epic Games, Mark Rein w wywiadzie dla serwisu internetowego Wired.Nie omieszkał też zareklamować najnowszego dzieła swojej firmy – silnika Unreal 3. Oświadczył, że stworzenie gry nowej generacji wcale nie musi pochłaniać dziesiątek milionów dolarów, jak uważa wielu producentów. Jedyne, co trzeba zrobić to zakupić licencję Unreal Engine 3 i w odpowiedni skorzystać z tej technologii. Rein podkreślił, że na każdym kroku stara się promować świetny silnik graficzny, stworzony przez programistów Epic Games, a także przekonuje innych producentów, że za jego pomocą można tworzyć gry z najróżniejszych gatunków, lecz wszystko zależy od ludzkiej pomysłowości. „Kiedy ktoś mnie zapyta, czy za pomocą naszego silnika graficznego da się zrobić taką czy inna grę odpowiadam, że można stworzyć każdą grę, lecz jedyne co musisz zrobić, to użyć do tego własnej wyobraźni”.
Jak widać deweloperzy pomału przekonują się do wykorzystania tej technologii w najróżniejszych produkcjach, bowiem zaledwie wczoraj pojawiła się informacja o tym, że najnowsza część serii Mortal Kombat będzie korzystała z silnika graficznego firmy Epic Games. Studio Square Enix także wykorzysta w swoich nowych projektach technologię Unreal Engine 3.