autor: Konrad Serafiński
Gears of War 5 jest tworzone od podstaw z myślą o PC
Rod Fergusson, szef studia The Coalition, w rozmowie z serwisem Wired zdradził, że Gears of War 5 tworzone jest od podstaw z myślą o graczach pecetowych. Opowiedział również o różnicach pomiędzy wersją na Xboksa oraz PC.
Podczas tegorocznych targów E3 w Los Angeles mieliśmy możliwość po raz pierwszy zobaczyć trailer Gears of War 5. W wywiadzie udzielonym portalowi Wired, Rod Fergusson zdradził, że nowa część serii tworzona jest od podstaw z myślą o Xboksie One X oraz komputerach osobistych. Szef studia Coalition opowiedział o liczbie klatek na sekundę, jaką ich nowy tytuł będzie dysponował na konsoli:
Naszym celem jest stałe 60 klatek na sekundę i wierzymy, że lekcja, którą wynieśliśmy z pracy nad optymalizacją poprzedniej części, pozwoli nam to osiągnąć taką wartość w 4K. Nowa technologia tej generacji jest fantastyczna.
Skoro na konsoli tytuł ma oferować stałe 60 klatek na sekundę oraz rozdzielczość 4K, gracze pecetowi mogą oczekiwać jeszcze większego skoku jakości. Przypomnijmy, że Gears of War 5 będzie tytułem dostępnym na premierę w usłudze Xbox Play Anywhere. W kontekście pecetów Rod Fergusson dodaje:
Mając grę tworzoną od podstaw z myślą o komputerach osobistych, gracze pecetowi będą mieli okazję przetestować wszystkie dostępne opcje optymalizacji. Wciąż jest zbyt wcześnie, by mówić o konkretach, ale na PC będzie można zagrać w 120 klatkach na sekundę.
Jeżeli zapowiedzi szefa studia Coaliton okażą się prawdą, to zarówno gracze konsolowi, jak i pecetowi mogą już zacierać ręce. Sam twórca nie ukrywa, że spodziewa się pozytywnych reakcji ze strony odbiorców:
Myślę, że ludzie będą naprawdę pozytywnie zaskoczeni i usatysfakcjonowani, kiedy zobaczą, w jakim kierunku poszliśmy przy pracy nad nowymi „Gearsami”. Chcemy wprowadzić znaczące zmiany, ale nie na tyle mocne, by gracze narzekali, że nie takiej gry się spodziewali. Jednak różnice muszą być na tyle widoczne, by mogli powiedzieć „to jest nowe i świeże, chcę w to grać”.
W trakcie rozmowy twórca został zapytany o pozostałe dwie gry zapowiedziane na E3 2018, pozostające częścią marki Gears of War. Pierwszą z nich będzie strategia turowa zatytułowana Gears Tactics, rozgrywką do złudzenia przypominająca serię XCOM. Druga, nazwana Gears Pop, ukaże się na urządzeniach z systemami Android oraz iOS, a zagramy w niej miniaturowymi wersjami postaci z Gears of War. Rod Fergusson pociągnięty za język o powód produkowania aż trzech gier stwierdził, że zależy mu, aby seria stała się bardziej przystępna. Dodał również, że każdy wydawca popularnych tytułów powinien zastanowić się, jak udostępnić graczom więcej możliwości obcowania z marką.
Takie podejście firmy może ucieszyć zarówno posiadaczy Xboksa One, jak i właścicieli komputerów osobistych. Na ostateczny wynik pracy studia przyjdzie nam jeszcze poczekać. Wstępnie premiera Gears of War 5 zaplanowana została na 2019 rok. Gra ukaże się na konsolę Xbox One oraz pecety.